تصویب قانون توقف امکانات پهپادی ایران در آمریکا+ جزئیات مهم

کدخبر: ۴۹۱۶۸۲
مجلس نمایندگان آمریکا طرح "قانون توقف امکانات پهپادی ایران" را تصویب کرده است.
تصویب قانون توقف امکانات پهپادی ایران در آمریکا+ جزئیات مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران،  مجلس نمایندگان آمریکا طرح "قانون توقف امکانات پهپادی ایران" را تصویب کرده است.

این طرح در ماه نوامبر سال گذشته (آذرماه) به طور مشترک توسط گروهی از نمایندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به مجلس نمایندگان تحویل شده بود.

به نوشته بی بی سی، این طرح در نشست شامگاه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. قانونی شدن این طرح مستلزم تصویب در مجلس سنا و امضای رئیس جمهور است.

پیشتر، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که دولت این کشور در صدد یافتن راه‌هایی برای مقابله با برنامه پهپادی ایران است.

در طرح ارائه شده، در تشریح هدف این قانون آمده است: "سیاست ایالات متحده این است که از دستیابی ایران و گروه‌های تروریستی و شبه نظامی وابسته به ایران به هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله قطعات قابل دسترسی در بازار و استفاده از آنها در حمله علیه ایالات متحده و کشورهای شریک آن جلوگیری شود."

در این طرح به قانون "مقابله با نیروهای متخاصم از طریق وضع تحریم" هم ارجاع شده است و به این ترتیب، در صورت قانونی شدن این طرح، افراد و شرکت‌هایی که امکان دسترسی ایران به اقلام مورد نظر را فراهم آورند احتمالا هدف تحریم قرار خواهند گرفت. 

پس از اعلام تصویب این طرح، "تد دویچ" عضو مجلس نمایندگان از حزب دموکرات در تویتی مدعی شد "جمهوری اسلامی در موارد متعدد ثبات جهانی و منافع ایالات متحده را با استفاده از پهپاد به مخاطره انداخته است."

وی ادعا کرد قانونی شدن این طرح به منزله "مقابله با این رفتار بی‌ثبات کننده ایران" است.

همچنین، الیز استفانیک عضو مجلس نمایندگان از حزب جمهوریخواه هم گفت ایالات متحده "از هر ابزاری برای ممانعت از دسترسی ایران به تسلیحات کشنده استفاده خواهدکرد."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید