شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پایتخت اوکراین

کدخبر: ۴۹۱۷۶۶
منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت اوکراین خبر دادند.
شنیده شدن صدای انفجار مهیب در پایتخت اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، منابع خبری شامگاه پنجشنبه (۲۸ فوریه/ ۸ اردیبهشت) از شنیده شدن صدای انفجار در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. 

شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین گفته حملات روسیه، همزمان با سفر «آنتونیو گوترش» به اوکراین، این شهر را هدف قرار گرفته است. رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»،  رئیس‌جمهور اوکراین گفته حمله روسیه به کی‌یف دلیل دیگری برای این است که ضرورت اخراج روسیه از شورای امنیت را نشان می‌دهد.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «روسیه، درست همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و نخست‌وزیر بلغارستان با موشک‌های کروز بلغارستان را هدف قرار داد.روسیه با این اقدام شنیع و وحشیانه یک بار دیگر دیدگاهش را نسبت به اروپا، اوکراین و دنیا نشان داد.»

همزمان با خبر انفجار در کی‌یف خبرگزاری رویترز  هم به نقل از دو شاهد عینی مدعی شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در شهر بلگورود روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین واقع است شده است.

گفته می‌شود صدای این انفجارها از بخش جنوبی شهر بلگورود شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که عامل این انفجارها چیست و آیا تلفات یا خساراتی هم داشته‌اند یا خیر.

روسیه در روزهای گذشته اعلام کرده نیروهای اوکراین، برخی از مناطق مرزی را هدف حمله قرار داده‌اند. مسکو هشدار داده چنین حملاتی می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود.

اوکراین به صورت مستقیم مسئولیت چنین حملاتی را به عهده نگرفته است. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ساعاتی قبل‌تر گفته بود که غرب مستقیماً از اوکراین می‌خواهد به روسیه حمله کند. او هشدار داد که آنها نباید «صبر روسیه را مورد آزمایش قرار دهند.»

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید