ورود نیروهای خارجی به اوکراین متوقف شد

کدخبر: ۴۹۹۳۸۷
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق شده است، با وارد آوردن خسارت سنگین به نیروهای اوکراینی و خارجی ها در هفته‌های گذشته، هجوم(ورود) "مزدوران خارجی» را به اوکراین، متوقف کند.
ورود نیروهای خارجی به اوکراین متوقف شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد توانسته است شمار نیروهایی را که برای جنگیدن در کنار سربازان اوکراینی وارد این کشور می شوند، به نصف برساند.

لو فیگارو گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد که تعداد نیروهای خارجی به سبب خسارت سنگینی که ارتش روس وارد کرده از شش هزار و ۶۰۰ نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و «تعداد قابل توجهی از این افراد ترجیح می دهند هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند».

«ایگور کوناشنکوف» افزود: صدها مزدور خارجی در اوکراین بلافاصله پس از رسیدن به مکان‌هایی که قرار بود آموزش‌های تکمیلی ببینند، با سلاح‌های دوربرد و دقیق از بین رفتند.

وی گفت: بیشتر آنها به دلیل سطح پایین آموزش و عدم تجربه در مناطق جنگی حذف شدند.

این گزارش حاکی است: خطوط ریلی منطقه لویو در غرب اوکراین که از طریق آن سلاح کشورهای غربی وارد اوکراین می‌شد، بمباران شده است.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

امروز ۱۰۰ روز از آغاز جنگ در اوکراین می‌گذرد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به این کشور و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید