آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد!

کدخبر: ۵۰۲۲۵۱
وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران به بهانه های واهی وضع کرد.
آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، واشنگتن امروز پنجشنبه تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

اسپوتنیک گزارش داد، بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا، این کشور ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

 این افراد دارای تابعیت های چینی و هندی هستند.

همچنین شرکت های هدف تحریم های امروز آمریکا نیز شرکت های نفتی هستند.

این دو شهروند هند و چین به دلیل ارتباط با شرکت نفت ایران «تریلیانس پتروشیمی» (Triliance Petrochemical) که از پیشتر تحت تحریم های آمریکا قرار دارد، تحریم شده اند.

از جمله شرکت‌ های نفتی ایران که امروز از سوی آمریکا تحریم شده‌ اند، می‌ توان به پتروشیمی فن‌آوران (Fanavaran Petrochemical)، پتروشیمی خارگ (Kharg Petrochemical)، پتروشیمی مارون (Marun Petrochemical) و همچنین ۴ شرکت نفتی از امارات و ۲ شرکت از هنگ‌ کنگ اشاره کرد.

ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این است که شرکت های مذکور نقش موثری در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور داشته اند!

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است: این شبکه به انجام معاملات بین‌ المللی و دور زدن تحریم‌ های ایران کمک کرده و از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتریان در چین و سایر منطقه شرق آسیا حمایت می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص به نقل از «برایان نلسون» (Brian E. Nelson) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا ادعا شده است: واشنگتن مسیر دیپلماسی معنا داری را برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دنبال می کند! در صورت عدم دستیابی به توافق، ما به استفاده تحریم برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد. آمریکا به افشای شبکه‌ هایی که ایران از آنها برای فرار از تحریم‌ ها استفاده می‌ کند، ادامه خواهد داد!

ادعای واشنگتن در خصوص تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در حالی مطرح می شود که این کشور در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام بیرون رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید