کمبود این ویتامین باعث زوال عقل می شود!

کدخبر: ۵۰۲۵۱۶
اقتصادنیوز: تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D یک پیش ساز هورمونی است که به طور فزاینده ای برای تأثیرات گسترده، از جمله بر سلامت مغز شناخته می‌شود.
کمبود این ویتامین باعث زوال عقل می شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت‌نیوز، زوال عقل یک سندرم مزمن یا پیشرونده است که منجر به زوال عملکرد شناختی می‌شود. در سراسر جهان، بیش از ۵۵ میلیون نفر مبتلا به زوال عقل هستند که هر ساله ۱۰ میلیون مورد جدید تشخیص داده می‌شود.

در این مطالعه، داده‌های ۲۹۴,۵۱۴ شرکت‌کننده تجزیه و تحلیل شد و تأثیر سطوح پایین ویتامین دی (۲۵ نانومول در لیتر) و خطر زوال عقل و سکته مغزی بررسی شد. پروفسور «الینا هیپونن»، محقق ارشد، می‌گوید: «این یافته‌ها برای پیشگیری از زوال عقل و درک نیاز به از بین بردن کمبود ویتامین D مهم هستند.»

همچنین در اکوایران ببینید : قیمت مطلوب شوینده‌ها چند است؟

مهمان بعدی فردوسی‌پور قطعی شد + عکس

حساب این افراد مسدود شد

تولد بچه بز با گوش های نیم متری+ عکس

پروفسور هیپونن می‌گوید: «ویتامین D یک پیش ساز هورمونی است که به طور فزاینده ای برای تأثیرات گسترده، از جمله بر سلامت مغز شناخته می‌شود.» وی در ادامه افزود: «مطالعه ما اولین مطالعه‌ای است که با استفاده از تجزیه و تحلیل‌های ژنتیکی قوی در میان جمعیت زیادی، تأثیر سطوح بسیار پایین ویتامین D را بر خطرات زوال عقل و سکته مغزی بررسی می‌کند.»

این یافته‌ها با توجه به شیوع بالای زوال عقل در سراسر جهان بسیار قابل توجه است. برای افرادی که به هر دلیلی ممکن است ویتامین D کافی از نور خورشید دریافت نکنند، اصلاح رژیم غذایی ممکن است کافی نباشد و ممکن است به مکمل نیاز باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید