مهم ترین علامت بیماری وبا چیست؟

کدخبر: ۵۰۳۷۱۰
یک متخصص بیماریهای عفونی اسهال شدید را مهمترین علامت بیماری وبا عنوان کرد.
مهم ترین علامت بیماری وبا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهزاد مهدویان گفت:  وبا یک نوع بیماری میکروبی است که دستگاه گوارش را درگیر می کند و منجر به علائمی همچون اسهال شدید، استفراغ و دل درد شده و در کمتر از پنج درصد فرد دچار تب می شود.

وی افزود: اسهال ناشی از بیماری وبا ممکن است چنان شدید باشد که طی ۲۴ ساعت مرگ و میر ایجاد کند، بنابراین اسهال شدید را باید جدی گرفت.

مهدویان با بیان اینکه مراجعه به موقع به پزشک در کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال شدید این بیماری بسیار موثر است، عنوان کرد: اگر فرد به موقع مراجعه نکند به دلیل از دست دادن آب و املاح بدن با شوک و افت فشارخون مواجه شده و در برخی افراد منجر به مرگ می شود.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع بیماری وبا از خطرات ناشی از آن جلوگیری می کند، افزود: برآورد شدت کم آبی بدن و جایگزینی مایعات، تجویز آنتی بیوتیک، بستری و سرم تراپی از مهمترین اقدامات انجام شده برای بیمار مبتلا به وبا است. 

مهدویان در ادامه به ارائه راهکارهایی بریا پیشگیری از ابتلا به وبا پرداخت و گفت: رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دستها، پرهیز از آلودگی دهانی مدفوعی، پرهیز از مصرف غذاهایی که کامل پخته نمی شوند و همچنین غذاهایی که به پاکیزه بودن آنها شک داریم در کاهش ابتلا به بیماری وبا بسیار موثر می باشد.

وی افزود: بیماری وبا از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم انتقال می یابد و از راه تنفس انتقال نمی یابد.

مهدویان ادامه داد: افراد مسن، کودکان، مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر در معرض بیماری وبا هستند و اگر فردی در خانواده مبتلا شد با رعایت موارد بهداشتی باید از انتقال آن به سایر افراد خانواده جلوگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید