واکنش کرملین به ادعای ترکیه درباره دزدی غلات اوکراین

کدخبر: ۵۰۳۷۴۶
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین به اظهارنظر وزیر خارجه ترکیه درباره تحقیق این کشور درباره ادعای سرقت غلات اوکراین واکنش نشان داد.
واکنش کرملین به ادعای ترکیه درباره دزدی غلات اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای از قبیل رویترز خبر دادند، کرملین روز پنجشنبه (امروز) ضمن واکنشن نشان داده به اظهارات امروز وزیر خارجه ترکیه موضع قبلی خود مبنی بر اینکه روسیه غلات اوکراین را به سرقت نبرده است، تکرار کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک روز پنجشنبه (امروز) در آنکارا با لیز تراس همتای انگلیسی خود وعده داد که ترکیه در حال تحقیق درباره ادعای مطرح شده در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه است.

وی همچنین افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

سفیر اوکراین در ترکیه اوایل ماه ژوئن (اواسط ماه خرداد) ادعا کرده بود که خریداران ترکیه از جمله کسانی بودند که غلاتی را که روسیه از اوکراین دزدیده بود دریافت کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه در پاسخ به سوال رویترز درباره تحقیق ترکیه درباره  سرقت غلات روسیه گفت: «شما باید از وزارت خارجه (روسیه) این سوال را بپرسید. روسیه هرگز غلات به سرقت نبرده است».

طی هفته‌های اخیر مقام‌های اوکراینی و سپس متحدان غربی این کشور بارها ادعای سرقت غلات اوکراین توسط روسیه و ممانعت روسیه از صادرات غلات این کشور به خارج را مطرح کردند اما مقام‌های مسکو این ادعاها را رد کرده‌اند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در همین راستا ضمن متهم کردن روسیه به جلوگیری از صادرات غلات اوکراینی، مسکو را عامل ایجاد بحران غذایی در جهان دانست.

واکنش کرملین به تحقیق ادعایی ترکیه درباره دزدی غلات اوکراین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید