انتقاد پکن از اظهارات غیر مسئولانه لیز تراس

کدخبر: ۵۱۰۸۴۴
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهارات اخیر لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس را به باد انتقاد گرفت.
انتقاد پکن از اظهارات غیر مسئولانه لیز تراس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد، چین از وعده‌های "غیرمسئولانه" لیز تراس مبنی بر ممنوعیت شرکت‌های چینی مانند شبکه اجتماعی تیک‌تاک در انگلیس انتقاد کرد.

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهارات اخیر لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس را به باد انتقاد گرفت. تراس طی مناظره‌ای در حضور ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس گفت که دولت انگلیس باید فعالیت شرکت‌های چینی را ممنوع و صادرات تکنولوژی را به این کشور (چین) محدود کند.

این دو سیاستمدار انگلیسی برای مقام نخست‌وزیری آینده انگلیس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ژائو امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری خود اظهار کرد: «ما نسبت به این اظهارات اظهار تاسف می‌کنیم و به شدت با آن‌ها مخالف هستیم. می‌خواهم صراحتا به سیاستمداران انگلیسی بگویم که اظهارات غیرمسئولانه درخصوص چین از جمله موضوعاتی که به اصطلاح تهدید چین را افزایش می‌دهد، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.»

این دیپلمات چینی افزود که پیرامون جانشین احتمالی بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس که رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس هم بود، اظهار نظر نخواهد کرد زیرا این موضوع مربوط به امور داخلی لندن است.

اظهارات تراس درخصوص شبکه اجتماعی تیک‌تاک، موجب شد تا موضوع بحث مناظره به این سمت پیش رود که این دو رقیب (تراس و سوناک) چگونه با چین مقابله خواهند کرد. سوناک پیشتر چین را به عنوان "بزرگترین خطر برای انگلیس، اقتصاد جهان و امنیت ملی" توصیف کرده بود و وعده داد که نفوذ این کشور را در انگلیس محدود کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید