سخنگوی وزارت خارجه چین: همچنان به حفظ برجام متعهدیم

کدخبر: ۲۱۵۳۱۳
اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه چین بر حفظ برجام تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین: همچنان به حفظ برجام متعهدیم

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن همچنان خود را متعهد به حفظ و اجرای توافق جامع هسته ای ایران موسوم به «برجام» می داند.

لو کانگ امروز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اظهار کرد: همچنین از کشورهای امضا کننده این توافق منهای امریکا که از ان خارج شده است می خواهیم بر تعهد خود برای حفظ آن، پایبند باشند.

او با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا، هماهنگ کننده توافق جامع هسته ای ایران است افزود: در همین راستا اتحادیه اروپا با همکاری چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس نشست مشترکی را در تاریخ 4 خرداد در وین برگزار می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: در این نشست مسائل مربوط به اجرای توافق جامع هسته ای بعد از خروج آمریکا از آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی هیاتی از چین به سرپرستی 'وانگ چون' مدیر گروه کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین هم در این نشست شرکت خواهد کرد.

قرار است دیپلمات های ایرانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، چینی و روس جمعه این هفته در وین پایتخت اتریش برای بررسی جزییات برجام و گام های بعدی پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای تشکیل جلسه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید