ادعای اسرائیل درباره عملیات در کشور سوم همزمان با جنگ غزه

کدخبر: ۵۱۵۸۴۰
فارس، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در کنفراسی که در اراضی اشغالی برگزار شد، درباره حمله اخیر این رژیم به نوار غزه به سخنرانی پرداخت.
ادعای اسرائیل درباره عملیات در کشور سوم همزمان با جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رسانه‌های عبری، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ابتدا به ترور «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمالی جنبش جهاد اسلامی اشاره کرد. او بدون اشاره به سوءاستفاده تل‌آویو از وساطت مصر برای حمله غافلگیرانه به فرمانده جهاد اسلامی، گفت که فرمانده جهاد در عملیاتی دقیق هدف قرار گرفت.

آویو کوخاوی سپس مدعی شد که به موزات جنگ اخیر با گروه‌های فلسطینی در غزه و دستگیری‌ شماری از فلسطینیان در کرانه باختری، نیروهای این رژیم در یک کشور سوم حمله‌ هوایی انجام داده‌اند. با این حال، او به نام این کشور و جزئیات این عملیات ادعایی اشاره‌ای نکرد.

پیش از این «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره ترور تیستر الجعبری خبر داده بود که رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از وساطت مصر به یکی از مواضع جهاد اسلامی در غزه حمله و فرمانده منطقه شمالی این جنبش را به شهادت رسانده است.

او در این باره گفته بود: «رژیم صهیونیستی از میانجیگری مصر سوءاستفاده کرد. نگاه جهاد اسلامی به این میانجیگری مثبت بود و ما در گفت‌وگو با برادران مصری‌مان بودیم و به آن‌ها این فرصت داده بودیم که تنش موجود را از بین ببرند؛ اما رژیم صهیونیستی، جنبش جهاد اسلامی را از طریق حمله به یکی از ساختمان‌های مسکونی با موشک‌های هدایت‌شونده بسیار قوی و اقدام تروریستی علیه غیرنظامیان غافلگیر کرد. در پی این حمله یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی در شمال نوار غزه به شهادت رسید»

رژیم صهیونیستی، عصر جمعه (چهاردهم مردادماه)، در عملیاتی غافلگیرانه تحت عنوان «عملیات سپیده‌دم» مواضع جنبش جهاد اسلامی در باریکه غزه را هدف قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید