این ۶ کشور بزرگ اروپایی کمک نظامی به اوکراین را قطع کردند

کدخبر: ۵۱۵۸۶۸
داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد برای اولین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در ماه گذشته (ماه جولای) شش کشور بزرگ اروپایی هیچ کمک نظامی به اوکراین ارائه ندادند.
این ۶ کشور بزرگ اروپایی کمک نظامی به اوکراین را قطع کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، به نوشته پولیتیکو، این داده‌های جدید نشانه این است که علی‌رغم چرخش‌های تاریخی در سیاست دفاعی کشورهای اروپایی- که زمانی کشورهایی مانند فرانسه و آلمان تمایلی به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین نداشتند- کمک‌های نظامی به اوکراین در حال کاهش است، در حالی‌که اوکراین در مناطق مختلف ضدحمله‌های زیادی انجام می‌دهد.

«مؤسسه اقتصاد جهانیِ کِیل» که پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها از اوکراین در طول جنگ را رصد می‌کند، این اطلاعات را منتشر کرده و نوشته انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، و لهستان شش کشور اروپایی هستند که ماه گذشته به اوکراین هیچ کمک نظامی نکردند.

«کریستوف ترِبِسِچ»، رئیس تیم پیگیری پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها از اوکراین در گفت‌وگو با «پولیتیکو» گفته است: داده‌های ما فاش می‌کند که تعهدات اروپایی‌ها در زمینه کمک نظامی به کی‌یف از ماه آوریل روند کاهشی داشته است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی، برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، تاکنون میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی و مالی در اختیار دولت و ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید