آخرین وضعیت برجام/ امید به توافق هسته ای در حال از بین رفتن است!

کدخبر: ۵۱۸۱۶۵
علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: با نامه‌ای که دو روز قبل آمریکا برای ایران فرستاد تقریبا امیدها در حال از بین رفتن است و در این صورت مذاکرات مدت مدیدی ادامه خواهد داشت.
آخرین وضعیت برجام/ امید به توافق هسته ای در حال از بین رفتن است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از جماران، در ادامه گفتگوها به مناسبت هفته دولت و یک سالگی دولت سیزدهم، علی علیزاده نماینده عجب شیر و مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار جماران گفت:  دولت سیزدهم در حوزه داخلی خود را پرتحرک و پرتلاش نشان داده است و در سفرهای هفتگی استانی که به جد پیگیر است تکاپوی خاصی دارد و در پی آن برکاتی را برای کشور به همراه داشته است، اما نمی‌توان انتظار داشت که در این مدت کم دولت از خود معجزه‌ای نشان دهد.

 

دولت در ربط ندادن مسائل داخلی به سیاست خارجی «برجام» ناموفق بوده است

 

وی ادامه داد: دولت بسیار تلاش میکند تا مسائل داخلی را به برجام گره نزند اما در واقعیت این تلاش موفق نبوده است! مصداق بارز آن نمایندگان مجلس هستند که وقتی به حوزه انتخابیه خود مراجعه می‌کنند، تمام اقشار جامعه حتی در کف خیابان هم از برجام می‌پرسند و می گویند، آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا نه؟! عملا دولت در ربط ندادن مسائل داخلی به سیاست خارجی، برجام ناموفق بوده است؛ اما از طرفی در مسائل منطقه‌ای و کشورهای همسایه در عمل توانسته ارتباطات خوبی را برقرار  کند. ولی به نظر می‌رسد تا مشکلات مراودات بانکی و فروش نفت‌مان حل نشود احتمال دارد دولت با مشقات فراوانی روبرو شود.

امید به توافق رسیدن برای برجام در حال از بین رفتن است

 

علیزاده در خصوص آخرین وضعیت برجام، اظهار داشت: به نظر می‌رسد پیشنهادی که اروپا به ایران ارسال کرد با پذیرش و هماهنگی آمریکا بوده است و چون ایران به دنبال توافق بود و آن پیشنهاد را به نوعی پیشنهاد خود آمریکا حساب می‌کرد، با سه شرط جزیی آن پیشنهاد را پذیرفت و امیدوار بودند این قضیه صورت بگیرد، حتی برخی پیش بینی می‌کردند طی یکی دو روز این توافق صورت بگیرد و لذا ایران شروط خود را فرستاد و آماده توافق بود اما با نامه‌ای که دو روز قبل آمریکا برای ایران فرستاد تقریبا امیدها در حال از بین رفتن است و در این صورت مذاکرات مدت مدیدی ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید