تهدید بزرگ حمله به زیرساخت‌های حیاتی آلمان

کدخبر: ۵۲۶۴۱۱
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سرلشکر «کارستن بروئر» فرماندهی عملیات منطقه‌ای آلمان گفت که نیروگاه‌ها و زیرساخت های انرژی آلمان اهداف بالقوه حمله خارجی هستند.
تهدید بزرگ حمله به زیرساخت‌های حیاتی آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک مقام ارشد نظامی آلمان روز یکشنبه نسبت به حملات به زیرساخت‌های حیاتی این کشور هشدار داد.

بروئر به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت، هر ایستگاه انتقال، هر نیروگاه، هر خط لوله می‌تواند مورد حمله قرار گیرد و یک هدف احتمالی باشد. ما در اینجا به ویژه نگران تهدیدات هستیم. این وضعیتی است که دیگر  نه صلح واقعی و جنگ واقعی وجود دارد.

وی افزود که جنگ روسیه علیه اوکراین وضعیت امنیتی جدید در اروپاست. بوئر گفت: «جنگ روسیه تمرکز ما را به دفاع ملی و جمعی بازگردانده است. برای کل کشور روشن شده که جنگ در اروپا دوباره امکان پذیر است. این امر برای هر شهروند عواقبی دارد.»

به گفته این مقام ارشد نظامی آلمان، حملات و مداخلات خارجی در داخل آلمان ممکن است در روزهای آینده افزایش یابد.

بروئر گفت: «این درباره ارتش دشمن با نظامیان و تانک‌هایی نیست که به کشور ما حمله می‌کنند، بلکه درباره دخالت‌ها، حملات به زیرساخت‌ها و حملات سایبری یا مثلاً پروازهای شناسایی با هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پادگان‌های نظامی است».

وی به مردم توصیه کرد برای خاموشی برق آماده باشند و چراغ قوه، رادیو و باتری کافی در خانه داشته باشند.

رسانه‌ها گزارش دادند که‌ صبح روز شنبه به دلیل قطع شدن عمدی برخی کابل‌های مهم راه آهن شمال آلمان، تمامی تردد قطارها در خطوط ریلی شمال این کشور برای حدود سه ساعت متوقف شد. مقامات آلمان این رخداد را ناشی از اقدام خرابکارانه دانستند اما جزئیاتی درباره عامل این خرابکاری ارائه نکردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید