واکنش بایدن به استعفای لیز تراس

کدخبر: ۵۲۸۹۴۰
بایدن گفت: "از لیز تراس برای مشارکت در زمینه های مختلفی از جمله پاسخگو کردن روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین قدردانی می کنم."
واکنش بایدن به استعفای لیز تراس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به استعفای لیز تراس نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که واشنگتن به همکاری نزدیک خود با لندن ادامه می دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: آمریکا و انگلیس متحدانی قوی و دوستانی پایدار هستند و این واقعیت هرگز تغییر نخواهد کرد. 

بایدن تصریح کرد: "از لیز تراس برای مشارکت در زمینه های مختلفی از جمله پاسخگو کردن روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین قدردانی می کنم."

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: به همکاری نزدیک خود با دولت انگلیس ادامه خواهیم داد و در کنار یکدیگر با چالش های جهانی مشترک روبرو می شویم.

«لیز تراس» روز پنجشنبه در پی افزایش فشارها برای کناره‌گیری از قدرت اعلام کرد که از مقام نخست وزیری کنار می‌رود.

تراس ظهر پنجشنبه با سخنرانی مقابل دفتر نخست وزیری از تصمیم خود در این زمینه خبر داد و به این ترتیب در صدر فهرست کوتاه ترین عمر یک نخست وزیر انگلیس قرار گرفت.

 تراس در واقع دومین نخست وزیر انگلیس در طول یک سال اخیر است که از مقام خود کناره گیری می کند.

تراس اعتراف کرد زمانی سکان دولت را به دست گرفته که کشور با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه است. 

وی عنوان کرد که با دستور کار اصلاح امور اقتصادی مسئولیت دولت را پذیرفت اما اکنون به این نتیجه رسیده که قادر به انجام این ماموریت نیست.

تراس گفت که بر همین اساس با چارلز پادشاه انگلیس صحبت کرده تا استعفای خود را ارائه دهد. به گفته وی انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر آتی انگلیس "تا هفته آینده تکمیل" و برگزار خواهد شد.

تراس پس از استعفای بوریس جانسون از قدرت موفق شد تا در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار پیروز و پنجم سپتامبر گذشته به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شود اما جایگاه سیاسی و محبوبیت وی پس از آنکه برنامه اقتصادی او منجر به تشدید اوضاع مالی و نارضایتی‌های گسترده عمومی شد، سقوط کرد.

با کناره گیری تراس از قدرت، روند انتخاب جانشین وی زیر نظر فراکسیون حزب محافظه کار موسوم به کمیته ۱۹۲۲ برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید