جنگ جهانی سوم آغاز شد/ ادعای یک آمریکایی درباره حمله چین به تایوان

کدخبر: ۵۳۰۸۶۲
یک کارشناس اقتصادی آمریکایی تاکید کرد که جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده است.
جنگ جهانی سوم آغاز شد/ ادعای یک آمریکایی درباره حمله چین به تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «نوریل روبینی»، اقتصاددان آمریکایی، که بحران سال ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود، اعلام کرد که جنگ جهانی سوم عملا آغاز شده است.

خطری بزرگ در کمین جهان/ روسیه به انگلیس حمله می کند؟

وی گفت: «مشاوران امنیت ملی از مداخله ناتو در جنگ اوکراین ابراز نگرانی می‌کنند. همچنین شاهد اختلافات شدید در روابط ایران و اسرائیل هستیم. صبح نیز خواندم که دولت جو بایدن انتظار دارد که چین به زودی به تایوان حمله خواهد کرد. به صراحت می‌گویم  که جنگ جهان سوم عملا آغاز شده است و در زمینه سایبری و اوکراین در حال گسترش است».

این کارشناس افزود: ‌«زمانی که در دهه هفتاد قرن گذشته در ایتالیا بودم، نگران جنگ بین کشورهای بزرگ یا زمستان هسته‌ای نبودم و خبری از اصطلاحاتی چون تغییر آب و هوا و پاندمی جهانی نبود. اما حالا باید مثل بقیه نگران همه این چیزها باشم».

روبینی در مورد وضعیت اقتصادی جهان گفت: ‌«منطقه یورو در حال حاضر در وضعیت رکود قرار دارد، اوضاع در بریتانیا بدتر می‌شود و آمریکا در حال اعمال فشار بر اروپا در رابطه با روابط اقتصادی با چین است».

وی با بیان اینکه معتقد است یوان چین می‌تواند جایگزین دلار آمریکا شود، توضیح داد: «این روند، زمان‌بر است، اما چینی‌ها در بلندمدت خوب فکر می‌کنند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید