اولین واکنش عراق به خبر کشته شدن یک آمریکایی در بغداد

کدخبر: ۵۳۳۳۹۸
نخست وزیر و وزارت امور خارجه عراق به خبر کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد واکنش نشان دادند.
اولین واکنش عراق به خبر کشته شدن یک آمریکایی در بغداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر بر اساس گزارش منابع محلی، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در واکنش به خبر کشته شدن یک شهروند ۴۵ ساله آمریکایی به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه الکراده بغداد گفت: کشته شدن یک شهروند آمریکایی در روز دوشنبه با علامت سؤال‌های متعدد مواجه است و تأکید می‌کنیم که پرونده امنیتی، خط قرمز است.

وزارت امور خارجه عراق نیز در این خصوص اعلام کرد: ما روند تحقیقات برای روشن شدن ابهامات در پرونده کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد را پیگیری می‌کنیم و مجرمان این پرونده را به دست عدالت خواهیم سپرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد وزارت امور خارجه آمریکا خبر کشته شدن یک تبعه خود را در بغداد تأیید کرده است.

به گفته منابع عراقی، این تبعه آمریکایی «استیون ادوارد ترول» نام داشته و متولد سال ۱۹۷۷ بوده است که در خیابان «الصناعه» در منطقه الکراده در مرکز بغداد به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است. منابع مذکور افزودند که وی در این حمله به شدت مجروح شد و در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز گزارش داد که این شهروند آمریکایی اصالتاً اهل ایالت «تنسی» بوده و با همسر خود در خیابان الصناعه بغداد از سوی افراد مسلح ناشناس که داخل دو خودرو بوده‌اند، هدف قرار گرفته است. صابرین نیوز همچنین اعلام کرد که این آمریکایی با نهادهای زیر نظر آژانس توسعه بین المللی آمریکا ( USAID) همکاری می کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید