فرانسه: به دنبال راه‌حل سیاسی برای جنگ در اوکراین هستیم

کدخبر: ۵۳۶۱۰۷
«سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد، این کشور به همراه متحدانش گزینه‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ در اوکراین را جستجو می‌کند.
فرانسه: به دنبال راه‌حل سیاسی برای جنگ در اوکراین هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که اخیرا رسانه‌ها از فشار متحدان غربی به کی‌یف برای وارد شدن به مذاکرات صلح با مسکو نوشتند، فرانسه اعلام کرد، در جستجوی یک راه‌حل سیاسی برای جنگ در اوکراین است.

«سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد، این کشور به همراه متحدانش گزینه‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ در اوکراین را جستجو می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکورنو در مصاحبه با یک مجله فرانسوی بیان داشت: «ما به همراه متحدانمان، راه‌حل‌های سیاسی احتمالی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین را در نظر داریم.» وزیر دفاع فرانسه اضافه کرد، هیچ جنگی بدون یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی پایان نمی‌یابد.

لوکورنو ادعا کرد، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمور فرانسه «چندین ساعت بحث» با همه طرف‌های این جنگ داشته و به این کار ادامه خواهد داد.

این وزیر دولت فرانسه اظهار کرد، تنها اوکراین باید بگوید چه شرایط و زمانبندی برای مذاکرات قابل قبول است.

روز چهارشنبه «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت،‌ احتمال اینکه اوکراین مدعی اراضی تحت کنترل روسیه از جمله «کریمه» شود بالا نیست.

رسانه‌های آمریکایی اوایل ماه نوامبر به نقل از منابع آگاه گزارش دادند، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوهای خصوصی کی‌ِیف را تشویق به نشان دادن آمادگی برای مذاکرات با مسکو کرده است.

وزیر دفاع فرانسه همچنین گفت، کشورش دو آتشبار سامانه موشکی کوتاه‌برد ضدهوایی «کروتال» و دو موشک‌انداز با قابلیت پرتاب چندگانه را برای اوکراین می‌فرستد.

لوکورنو در مصاحبه با مجله فرانسوی «لوژورنال دو دیمانش» بیان کرد، کشورش همچنین تا کنون 18 دستگاه توپ هویتزر «قیصر» را هم به اوکراین داده و «فهرست تسلیحات داده شده به اوکراین خیلی گسترده‌تر از اینهاست.»

همچنین وزیر دفاع فرانسه برآورد کرد، مجموع کمک‌های نظامی کشورش به اوکراین حدود 550 میلیون دلار برآورد می‌شود و از جمله دیگر تسلیحاتی که به اوکراین داده عبارتند از: موشک‌های «میسترال» و «میلان»، حدود 60 دستگاه خودروی زرهی VAB، مین های ضد تانک از مدل HDP-2A2، تجهیزات محافظت در برابر حملات، شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای و دستگاه‌های مخصوص دید در شب.

فرانسه همچنین در همراهی با یک برنامه پیشنهادی اتحادیه اروپا، 2000 نیروی اوکراینی از مجموع رقم 15000 نفر پیشنهاد شده توسط این اتحادیه را تحت آموزش قرار داده است. وزیر دفاع فرانسه فاش کرد: «400 سرباز اوکراینی تا کنون تحت آموزش به ویژه برای کار با تجهیزاتی که به آنها می‌دهیم قرار گرفته‌اند.»

لوکورنو در مصاحبه روز یکشنبه خود همچنین خواستار اجتناب از ارزیابی‌های غلط و قضاوت‌های شتابزده درباره حادثه سقوط موشک در لهستان به دلیل امکان تشدید تنش در جنگ اوکراین شد.

او که کشورش با تداوم کمک‌های تسلیحاتی و کمک‌های دیگر به اوکراین به تشدید آتش جنگ در این کشور کمک کرده مدعی شد: «تشدید تنش ممکن است خیلی سریع رخ دهد. لازم است آرام بمانیم و به دقت هر آنچه که اتفاق می‌افتد را تحلیل کنیم تا از هر گونه ارزیابی غلط اجتناب کنیم. مقامات اطلاعات نظامی ما مشغول بررسی موضوع از روز سه‌شنبه گذشته به همراه آمریکا و انگلیس هستند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید