باز هم مردم مقصر شدند

کدخبر: ۵۴۳۴۵۱
اعضای دولت ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست دولت سخنان بعضا عجیبی مطرح کردند. وزیر صمت علت افزایش خودرو را نوع نگاه مردم دانست، وزیر ارتباطات از دغدغه‌اش در مورد گیمرها گفت و مدعی شد که اینترنت مشکلی ندارد و رئیس سازمان محیط زیست درمورد دو توله‌یوزی که برخی کارشناسان می‌گویند توانایی زیست در طبیعت را ندارند، گفته به‌زودی در زادگاهشان رها می‌شوند.
باز هم مردم مقصر شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، روز گذشته اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه نشست هفتگی دولت به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. در کنار مسئولان یادشده، وزرای ارشاد و بهداشت از طرح ممنوعیت ورود مقامات ایرانی به آمریکا استقبال کردند، وزیر نفت گفت هیچ مازوتی در استان تهران نمی‌سوزد و وزیر آموزش پرورش هم گفت که هفته آینده مدارس تعطیل نخواهند بود. بخشی از این گفت‌وگوها را در ادامه می‌خوانید:

آقای وزیر شما چه کاره هستید؟ /مسئول این آشفتگی بازار ارز کسی جز خود دولت است؟

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:  در جلسه امروز هیات دولت گزارش‌هایی از برخی آمارهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت کار ارائه شد. گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها بود که به عنوان نمونه در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالاهای اساسی مرتبط با این بخش کاهش چشمگیری در همین مدت چندماه گذشته داشته است.

در جلسه امروز هیأت دولت با تقدیر از فعالیت‌های قریب به یک‌ساله آقای امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت:  افزایش  قیمت خودرو  متاثر از افزایش قیمت تمام‌شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید  خودرو  و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : ۳۰ میلیون نفر گِیمر در کشور داریم که روزانه ۱.۵ ساعت در روز بازی می‌کنند. با تلاش همکاران ۱۵۰ بازی پرمخاطب در کشورمان به داخل کشور منتقل شدند که زمان پینگ بازی را تا یک‌چهارم کاهش خواهد داد و ساز و کار این مساله به‌زودی اعلام خواهد شد.

این هفته همچنین یک مرکز تماس و یک سامانه برای کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی کردیم تا بتوانند مشکلات خود را به ما مطرح کنند. در سامانه ۱۶۴۹ و سایتی به همین نام در سراسر کشور، شیوه تمام حمایت‌ها از کسب‌وکارهای اینترنتی گفته شده است. هرکسی به مشکل خورده است، از طریق این سامانه‌ها مشکل خود را بیان کند. همکاران من این مشکلات را پیگیری می‌کنند.

اولویت‌های بومی‌سازی تجهیزات و زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز در کشور را اعلام کردیم. در بحث سخت‌افزار به ویژه تجهیزات شبکه، اتفاقات خوبی افتاده و ما حتی صادرات داشتیم. یک فراخوان داده‌ایم برای سیستم عامل که ظرفیت‌های داخل کشور شناسایی شده و پای کار بیایند تا بتوانیم نیاز کشور را رفع کنیم. اختلالات جزئی در اینترنت داشتیم، ولی الان برطرف شده و می‌توانید تست کنید؛ مشکل خاصی وجود ندارد.

جواد اوجی، وزیر نفت:  درباره اینکه علت  آلودگی هوا  در شهرهای صنعتی مازوت است، باید بگویم در هیچکدام از نیروگاه‌های استان تهران مصرف سوخت  مازوت  نداریم.

هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای مشترکینی که سقف الگوی مصرف را رعایت کنند، نخواهیم داشت و افزایش قیمت مصرف بر اساس آنچه در دولت مصوب شده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ بر آن تاکید شده، مشمول مشترکینی است که سقف الگو را رعایت نمی‌کنند و هر چه این افزایش بیشتر باشد مشترکین پر مصرف باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد:  از ابطال ویزای فرزندان مقامات ایران که در آمریکا حضور دارند، استقبال می‌کنیم. ما کاملا موافقیم همین روند را ادامه بدهند.

هنرمندان تحت فشار هستند و ما خواستیم فشار را از روی آنها برداریم. از من پرسیدند آیا نهادهای امنیت مانع برگزاری این برنامه‌های فرهنگی هستند که من گفتم نه، آنها مثل سایر بخش‌ها مشوق و پیگیر آغاز برنامه‌ها هستند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:  تصویب طرح ممنوعیت ورود مقامات ایران و فرزندانشان به آمریکا هیچ تاثیری ندارد، مگر در  مواقعی که مقامات مجبور هستند که در سازمان ملل یا انجمن‌های مربوطه شرکت کنند و حضور داشته باشند. در غیر این صورت هیچ تاثیری ندارد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش:  هفته آینده تعطیل نیست و من یادداشتی خدمت آقای رئیس‌جمهور دادم که این تعطیلی‌ها تکرار نشود و مدارس باید در موارد نادر و حاد تعطیل شوند و در مورد تعطیلی مدارس و تصمیم‌گیری در این زمینه باید دقت بیشتری شود.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:  سد چمشیر فعلا آبگیری نمی‌شود. کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو در حال بررسی موضوع به صورت میدانی هستند و پس از مشخص شدن نتایج درباره سد چمشیر تصمیم‌گیری خواهد شد. قبلا هم اعلام کرده‌ایم که اجازه «گتوند دوم» را نمی‌دهیم و مواضع ما همین است تا راستی‌آزمایی درباره این سد انجام شود.

دو توله یوز پیداشده در توران وضعیت خیلی مناسبی دارند و در حال مدیریت و محافظت در زادگاه خود هستند و با توجه به اینکه در دو هفته اول از مادر خود تغذیه شدند، خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و ان‌شاءالله در آینده در منطقه خودشان رها خواهند شد.

صنایع متحرک اعم از فرسوده، دارای سوخت ناقص و با مصرف سوخت بالا و همچنین ترددهای تک‌سرنشین از عوامل اصلی آلودگی هوا هستند. مصرف آلایندگی نیروگاه‌ها نسبت به صنایع متحرک کمتر است.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد:  به ازای هر خانوار ۵۳۲ هزار تومن و برخی خانوارها به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومن از سوی بانک های رفاه، سپه، دی، رسالت، سامان و برخی دیگر پرداخت شان تمام شد و تا روز شنبه این پرداخت‌ها ادامه پیدا می‌کند. نیمی دیگر از  سود سهام عدالت  تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید