ادعای یک مقام سابق روسیه

روس ها به دنبال برکناری پوتین؟/ جنگ قدرت در کرملین آغاز شد

کدخبر: ۵۴۶۹۷۶
یک مقام سابق روسیه ادعا کرد که مقامات این در حال برنامه ریزی برای جایگزینی ولادیمیر پوتین هستند.
روس ها به دنبال برکناری پوتین؟/ جنگ قدرت در کرملین آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرآنلاین، ایگور استرلکوف، سرهنگ سابق امنیت فدرال روسیه، که نقش کلیدی در الحاق کریمه به پوتین داشت، ادعا می کند که بسیج جمعی از 500000 مرد روسی تنها راهی است که پوتین می تواند نیروهای اوکراینی را شکست دهد.

منتقد سرسخت پوتین در سخنانی در ویدئویی گفت: جنگ سیاسی بین گروه‌هایی که پوتین را احاطه کرده‌اند آغاز شده است. نبرد برای جایگزینی او به حدی ادامه دارد که حتی ما می توانیم متوجه آن شویم.

به گفته استرلکوف، مبارزه در راس قدرت بر سر یاغی نزدیک به پوتین یوگنی پریگوژین و نیروهای وفادار در وزارت دفاع پیرامون تضعیف وزیر دفاع سرگئی شویگو متمرکز است.

نیکولای پاتروشف، رئیس سابق سرویس امنیت فدرال روسیه، از دیگر افرادی است که در تلاش برای نجات حلقه حاکمه بر پوتین فشار وارد می کند. پسر او، دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی، نیز یکی دیگر از چهره هایی است که در صورت شکست پوتین در جنگ یا بدتر شدن اوضاع به دلیل بیماری، از گزینه های مطرح به شمار می رود.

استرلکوف در مورد پریگوژین که زمانی سرآشپز پوتین بود، گفت: آخرین حضور او در رسانه ها به وضوح نشان داد که او اکنون نه تنها مانند یک فرمانده جنگ، بلکه به عنوان یک شخصیت عمومی و سیاسی موضع می گیرد.

پریگوژین در مقابل گروهی که شویگو یا رئیس آن است یا به آن تعلق دارد می ایستد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید