یک ادعای جدید درباره پهپادهای ایرانی

کدخبر: ۵۵۴۴۴۸
طبق بررسی انجام شده، پهپادهای ایرانی ارسالی به روسیه برای رساندن حداکثر آسیب به اهداف زیرساختی اوکراین، در قسمت سرجنگی دچار تغییر شده است.
یک ادعای جدید درباره پهپادهای ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، طبق بررسی انجام شده، پهپادهای ایرانی ارسالی به روسیه برای رساندن حداکثر آسیب به اهداف زیرساختی اوکراین، در قسمت سرجنگی دچار تغییر شده است.

این تحقیقات بر روی سرجنگی منفجر نشده یک پهپاد انتحاری شاهد-131 (گل شمعدانی-1) که در اکتبر 2022 در اودسای جنوبی کشف شد، توسط سازمان تحقیقات تسلیحات جنگی [سازمانی مستقر در انگلیس که در زمینه تسلیحات نظامی و چگونگی عرضه آنها تحقیق میکند] با همکاری ارتش اوکراین انجام و توسط سازمان مذکور در اختیار CNN قرار گرفته.

سرجنگی این پهپاد با طول کمتر از 2 فوت [کمتر از 61cm]، با لایه ای از ترکش های مربعی کوچک که پس از برخورد و انفجار در شعاع بزرگی پراکنده میشود، پوشیده شده شده است.

علاوه بر ترکش های مکعبی کوچک، 18 قطعه در بخش میانی سرجنگی قرار گرفته که با ذوب شدن در اثر انفجار سرجنگی، میتواند زره را سوراخ [خرج گود جهت آسیب به اهداف زرهی سبک و زیرساختی] و اثر انفجار 360 درجه ای ایجاد کند.

ساخت چنین سرجنگی چندمنظوره ای با کنار هم قرار گرفتن این عناصر، امکان از بین بردن طیف وسیعی از اهداف شامل ایستگاه های برق، ترانسفورماتورهای پرقدرت، شبکه های توزیع و خطوط انتقال برق را فراهم میکند.

پهپاد

 

اخبار مرتبط

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید