بارش شدید برف و باران در این مناطق/ سردترین استان ایران کجاست؟

کدخبر: ۵۵۵۲۵۷
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها و پیش‌بینی دمای ۱۵- درجه سانتیگراد برای همدان خبر داد.
بارش شدید برف و باران در این مناطق/ سردترین استان ایران کجاست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۵ بهمن) در مناطقی از جنوب غرب، مرکز و شمال شرق کشور همچنین در شمال غرب فارس، مرکزی، قم، شمال یزد و برخی مناطق در سواحل شمالی و اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل سمنان، تهران و البرز بارش باران و برف، وزش باد و در برخی نقاط رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان و شرق لرستان بارش شدت خواهد داشت.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۲۶ بهمن) بارندگی در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش ادامه خواهد داشت. همچنین در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شدت بارش در این روز در شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و شمال خراسان رضوی است. 

وی افزود: پنجشنبه (۲۷ بهمن) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان، یزد و در شمال شرق و سواحل شمالی بارش رخ می‌دهد. 

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۲۸ بهمن) بارندگی در این مناطق کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق فارس، شمال کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: شنبه (۲۹ بهمن) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است،

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: چهارشنبه در جنوب، شرق و جنوب شرق، پنجشنبه و جمعه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران و سمنان وزش باد قابل توجه است و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. 

ضیاییان تاکید کرد: تا روز پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن ) ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۲۷ بهمن ) قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۵ و ۲۶ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱۵-  و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید