انتقاد تند ترامپ از دولت بایدن به دلیل ایجاد اتحاد میان چین و روسیه

کدخبر: ۵۵۷۹۱۹
دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با «گلن بک»، یک مفسر سیاسی آمریکایی در خصوص افشاگری‌های اخیر درباره سازماندهی عملیات تخریب خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم 1» و «نورد استریم 2» از سوی آمریکا و بهبود ظاهری روابط بین روسیه و چین اظهار نظر کرد.
انتقاد تند ترامپ از دولت بایدن به دلیل ایجاد اتحاد میان چین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای شدیدا از دولت فعلی آمریکا به این سبب که باعث نزدیک شدن چین و روسیه شد انتقاد کرد.

 «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی این کشور در حالی چین و روسیه را «مجبور» به اتحاد با یکدیگر کرد که باید به هر قیمتی از این موضوع اجتناب می‌کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با «گلن بک»، یک مفسر سیاسی آمریکایی در خصوص افشاگری‌های اخیر درباره سازماندهی عملیات تخریب خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم 1» و «نورد استریم 2» از سوی آمریکا و بهبود ظاهری روابط بین روسیه و چین اظهار نظر کرد.

ترامپ در این مصاحبه یادآور شد: «وقتی دانشجوی جوانی بودم که تاریخ را مطالعه می‌کردم این مساله را فهمیدم که هرگز نباید بگذارید چین و روسیه متحد شوند. و ما به آنها اجازه دادیم متحد شوند. ما آنها را مجبور به متحد شدن کردیم و این خطرناک‌ترین چیزی است که می‌تواند برای کشور ما اتفاق بیفتد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا به رهبران فعلی این کشور به خاطر قرار دادن مسکو و پکن در وضعیتی که مجبور به همکاری نزدیک‌تر با یکدیگر شوند تاخت و این بهبود روابط بین چین و روسیه را به عنوان تهدیدی برای آمریکا در نظر گرفت.

ترامپ در این مصاحبه با این پرسش مواجه شد که آیا گزارشهای اخیر درباره اجرای عملیات انفجار در خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم از سوی آمریکا را باور می‌کند یا خیر. این رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا مستقیما هیچ کس را از بابت این حادثه مقصر اعلام نکرده و گفت، چند کشور ممکن است آن را انجام داده باشند اما او تاکید کرد روسیه هیچ ارتباطی با این رویداد نداشته است.

ترامپ بیان داشت: «این حادثه ممکن است از جانب ما انجام شده باشد، می‌تواند توسط اوکراین صورت گرفته باشد، ممکن است از سوی یک کشور ثالثی که خواستار دردسر بوده اجرا شده باشد. تنها کسی که مقصر آن نیست روسیه است. می‌دانید آنها در حالی روسیه را مقصر انجام آن می‌دانند که این خط لوله منبع اصلی درآمدی عظیم برای آنها بوده است. آنها نفعی در منفجر کردنش نداشته‌اند، این چیزی است که من با اطمینان می‌توانم به شما بگویم.»

ماه فوریه، «سیمور هرش»، خبرنگار تحقیقی آمریکایی، رهبران آمریکا را متهم به طراحی عملیات تخریب خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در اواخر سپتامبر 2022 کرد.

این خبرنگار به نقل از چند منبع آگاه به طراحی این عملیات گفت، این عملیات مخفیانه به این شکل اجرا شد که غواصان نیروی دریایی آمریکا در تابستان 2022 بمب ها را روی این خط لوله‌ها کار گذاشتند و اجرای انفجار آنها سه ماه بعد از راه دور صورت گرفت.

ترامپ در حالی این صحبتها را مطرح کرد که روز شنبه در شبکه اجتماعی Truth Social خود نیز نوشت، آمریکا در خطرناک‌ترین زمان در تاریخ خود به سر می‌برد و دولت بایدن تنها مسئول این خطر بی‌سابقه برای ایالات متحده و همینطور جهان است.

ترامپ اخیراً همچنین سفر بایدن به اوکراین در آستانه یک سالگی جنگ اوکراین را مورد انتقاد قرار داد و گفت که به خاطر بایدن و جمع «تسخیرشدگان» در دولت او، جهان اکنون در آستانه جنگ جهانی سوم قرار گرفته است. وی با بیان اینکه جهان بیش از هر زمان دیگری به یک درگیری فراگیر دیگر نزدیک شده، اظهار داشت که تشکیلات فاسد واشنگتن به ریاست بایدن در این امر مقصر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید