مسافران نوروزی مراقب این شیوه کلاهبرداری باشند

کدخبر: ۵۵۹۹۵۲
رئیس پلیس فتا استان گلستان از شهروندان خواست برای رزرو هتل‌ها و مراکز تفریحی به صورت اینترنتی حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) خریداری کنند.
مسافران نوروزی مراقب این شیوه کلاهبرداری باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا رئیس پلیس فتا استان گلستان، نسبت به کلاهبرداری نوروزی با ترفند رزرو بلیت و تور ارزان هشدار داد و گفت: مسافران نوروزی مراقب فریب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

سرهنگ سعید تجری شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام پایانی سال و با توجه به سفرهای نوروزی و همچنین دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیت مسافرت،  بازار خرید و فروش اینترنتی بلیت و تورهای مسافرتی داغ بوده و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه را هدایت به سمت سایت‌های جعلی برای خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و دانست و ابراز کرد: کاربران برای خرید اینترنتی بلیت، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سیستم کرده و کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اضافه کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی مشابه سایت‌های اصلی (فیشینگ (phishing)) اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء‌استفاده‌های مالی و برداشت از حساب هموطنان می‌کنند.

تجری گفت: کلاهبرداران با تبلیغات وسوسه‌انگیز، افراد ناآگاه را ترغیب  به خرید تورهای مسافرتی کرده که پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار، دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی هموطنان نخواهند بود.

وی از شهروندان خواست برای رزرو هتل‌ها و مراکز تفریحی به صورت اینترنتی حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) خریداری کنند و تأکید کرد: همچنین هنگام وارد کردن اطلاعات حساب، از طریق صفحه کلید مجازی اقدام کرده و تورها و خدمات آن‌ها را از مراکز دارای مجوز در زمینه گردشگری رزرو کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: شهروندان حتی‌الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر برای رزرو بلیت و تور مسافرتی اقدام کنند.

تجری به مردم توصیه کرد قبل از خرید بلیت، شماره پرواز بلیت پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک کنند و تأکید کرد: متقاضیان هنگام پرداخت بهای بلیت، دقت کنند که در درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده و صفحه کلید و کد امنیتی فعال یا پویا داشته باشند و با رفرش کردن، اعداد تغییر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید