وزارت خارجه روسیه: وقت بازنشستگی ناتو رسیده است

کدخبر: ۵۶۵۵۲۸
ماریا زاخارووا گفت: ناتو که روز سه‌شنبه هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گرفت، هیچ اظهارنظر غلوآمیزی نداشت زیرا اعضای این بلوک نظامی جنگ‌هایی را ایجاد کرده و کشورها را ویران می‌کنند. آن‌ها غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند و بدون ذره‌ای مجازات نسبت به این "جنایات جنگی"، باعث تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی می‌شوند.
وزارت خارجه روسیه: وقت بازنشستگی ناتو رسیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هم‌زمان با هفتاد و چهار سالگی ائتلاف نظامی ناتو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این ائتلاف با امنیت بین‌المللی "ناسازگار" است و باید "بازنشسته" شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: ناتو برای مقابله با قدرت‌های جهانی هر اقدامی را انجام می‌دهد و جهان را خطرناک‌تر می‌کند. در کل، با اطمینان اعلام می‌کنم که «امنیت» و «ناتو» دو مسئله "ناسازگار" با یکدیگر هستند.

وی افزود: ناتو که روز سه‌شنبه هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گرفت، هیچ اظهارنظر غلوآمیزی نداشت زیرا اعضای این بلوک نظامی جنگ‌هایی را ایجاد کرده و کشورها را ویران می‌کنند. آن‌ها غیرنظامیان را به قتل می‌رسانند و بدون ذره‌ای مجازات نسبت به این "جنایات جنگی"، باعث تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی می‌شوند.

زاخارووا با اشاره به گسترش ناتو بیان کرد: این ائتلاف ادعا می‌کند که چنین گسترشی "دفاعی" است اما تاریخ نشان می‌دهد که گسترش ناتو به سمت روسیه با تمرکز بر "غصب کل سیستم امنیتی اروپا" تهدیداتی را علیه امنیت مسکو به دنبال دارد. فنلاند با عضویتش در ناتو به "قربانی دیگری" تبدیل شد. این کشور سیاست خنثی خود را کنار گذاشت و در عوض خود را وارد منطقه خط مقدم کرد.

این دیپلمات روسی افزود: همانطور که شاهد هستیم، ناتو قصد توقف فعالیت‌هایش را ندارد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به طور فزاینده‌ای بیانیه‌هایی مبنی بر نقش جهانی ناتو منتشر می‌کند و چنین مسئله‌ای را یک "نیاز" برای ناتو تلقی می‌کند. دلیل ناتو نسبت به حمایت نظامی از اوکراین، ادامه جنگ این کشور است و این ائتلاف با روابط نزدیکش با ژاپن و کره جنوبی حتی قصد "حمله" به چین را هم دارد و برنامه‌اش این است که قطب شمال را هم "نظامی‌سازی" کند.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون در هفتاد و چهار سالگی ناتو، وقتش رسیده تا این ائتلاف بازنشسته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید