بایدن این تحریم ها را علیه روسیه تمدید کرد

کدخبر: ۵۶۵۸۲۳
رئیس‌جمهوری آمریکا، رژیم تحریم‌های ضد روسی را که به بهانه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و نقض اصول حقوق بین‌الملل و دیگر موارد اعمال شده بود، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.
بایدن این تحریم ها را علیه روسیه تمدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کاخ سفید روز جمعه نامه‌هایی به رئیس مجلس نمایندگان و رئیس سنا درخصوص ادامه وضعیت اضطرار ملی در مورد «فعالیت‌های مخرب خارجی مشخص دولت فدراسیون روسیه» ارسال کرد.

در این اسناد ادعا شده است که روسیه «فعالیت‌های مخرب خارجی مشخص» را علیه ایالات متحده انجام می‌دهد، «به‌ویژه تلاش‌هایی برای تضعیف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه دموکراتیک و نهادهای دموکراتیک در ایالات متحده و علیه متحدان و شرکای آن، فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدان و شرکایش.»

جدای از آن، ادعا می‌شود که روسیه «اصول تثبیت‌شده حقوق بین‌الملل، از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورها» را نقض می‌کند. با توجه به این موضوع، دولت واشنگتن می‌گوید روسیه همچنان «یک تهدید غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌های خود آورده است: بنابراین، من مصمم هستم که ادامه وضعیت اضطراری اعلام شده در دستور اجرایی ۱۴۰۲۴ در رابطه با فعالیت‌های مخرب خارجی مشخص دولت فدراسیون روسیه ضرورت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید