عبو ناو آمریکایی از جزایر چین/ پکن عصبانی شد

کدخبر: ۵۶۶۳۴۶
نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن این کشور از جزایر موردمناقشه در دریای جنوبی چین عبور کرده و پکن نیز این اقدام را «تحریک‌آمیز» خواند و تأکید کرد به این رفتار آمریکا پاسخ خواهد داد.
عبو ناو آمریکایی از جزایر چین/ پکن عصبانی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دفتر مطبوعاتی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن آمریکاییِ «میلیوس» دیروز یکشنبه از نزدیکی جزایر موردمناقشه نانشا (اسپراتلی) در دریایِ جنوبی چین عبور کرده است.

دفتر مطبوعاتی در بیانیه خود مدعی شده که هدف از این اقدام «تامین آزادی کشتیرانی» در منطقه است. طبق ادعای این بیانیه، این ناوشکن حاملِ موشک‌های هدایت‌شونده «بر اساس قوانین بین المللی، به دفاع از حقوق و آزادی‌های کشتیرانی در دریای جنوبی چین در نزدیکی جزایر اسپراتلی کمک کرد.»

این بیانیه می افزاید: پس از اتمام عملیات ترانزیتی، ناوشکن میلیوس منطقه موردمناقشه را ترک کرد و به عملیات خود در دریای جنوبی چین ادامه داد.

«تان چی»، نماینده وزارت دفاع چین این اقدام آمریکا را «تحریک‌آمیز» خواند و تأکید کرد «ارتش چین آماده است تا در پاسخ به این رفتار، اقدامات لازم را انجام دهد.»

دولت چین اعلام کرده این جزایر تحت مالکیت این کشور قرار دارند و آمریکا مدعی است که «این ادعای غیرقانونی و بزرگ در دریای جنوبی چین به صورت جدی آزادی کشتیرانی، تجارت آزاد و همچنین آزادی فرصت‌های اقتصادی در کشورهای ساحلی دریای جنوبی چین را نقض می‌کند.»

به نوشته تاس، در ۲۴ مارس (۴ فروردین) هم ناوشکن آمریکایی میلیوس با همین هدف از نزدیکی مجمع الجزایر مورد مناقشه سیشا (پاراسلز) در دریای جنوبی چین، عبور کرد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید