گزارش واشنگتن‌پست از چالش‌های ارتش اوکراین در برابر روسیه

کدخبر: ۵۶۶۷۶۸
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که چالش‌های اوکراین در جمع آوری نیرو، مهمات و تجهیزات ممکن است مانع از دستیابی اوکراین به هدف اصلی خود برای انجام ضد حمله در فصل بهار برای بازپس گیری مناطق تحت سیطره روسیه شود.
گزارش واشنگتن‌پست از چالش‌های ارتش اوکراین در برابر روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت چالش‌هایی که در حال حاضر اوکراین با آن مواجه است باعث خواهد شد تا این کشور نتواند به هدف اصلی خود برای انجام ضد حمله در راستای بازپس گیری مناطق از دست رفته برسد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که چالش‌های اوکراین در جمع آوری نیرو، مهمات و تجهیزات ممکن است مانع از دستیابی اوکراین به هدف اصلی خود برای انجام ضد حمله در فصل بهار برای بازپس گیری مناطق تحت سیطره  روسیه شود.

در این گزارش تاکید شده است که آمریکا درباره دستاورد قابل توجه ناشی از ضد حمله آتی اوکراین علیه روسیه تردید دارد.

روزنامه واشنگتن پست اضافه کرد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده‌اند که چالش‌های اوکراین ممکن است باعث شود که ارتش این کشور به طور چشمگیری هدف اصلی خود در فصل بهار برای بازپس گیری سرزمین‌های از دست رفته را محقق نکند.

مناقع واشنگتن پست در آمریکا  گفته‌اند احتمالا اوکراین قادر نخواهد بود که مسیر دسترسی زمینی روسیه به شبه جزیره کریمه را قطع کند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید