توصیه مهم مرعشی به حکومت/ بیش از 75 درصد مردم ایران ناراضی هستند

کدخبر: ۵۶۷۵۷۹
مرعشی گفت: حکومت باید برای رفع نارضایتی مردم متمرکز شود و فکر کند و این کار مهم جز با یک بسته ای از سیاست خارجی، سیاست داخلی، برنامه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شدنی نیست.
توصیه مهم مرعشی به حکومت/ بیش از 75 درصد مردم ایران ناراضی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سالنامه روزنامه سازندگی، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: ملت ما بخش بخش شده است. از سمت چپ جامعه نیروهای حزب اللهی را داریم که نظام جمهوری اسلامی و حکومت دینی را قبول دارند و آدم های محترمی هستند و ما بحثی با آن ها نداریم.

سمت راست جامعه یک قشر عظیم جوانان با یکسری دگراندیشانی هستند نه این که از جمهوری اسلامی عبور کرده باشند که از دین عبور کرده اند.

یک عده هستند که می گویند جمهوری اسلامی اصلی را قبول داریم مانند حرف آقای خاتمی ، یکی هم مثل آقای مهندس موسوی وجود دارد که می گوید ارزش های انقلاب 57 را قبول دارم اما آن چه الان هست اصلا آن ارزش ها نیست. من این را قبول ندارم. بیایید از اول قانون اساسی بنویسیم.

یکی دیگر به براندازی و دیگری به اصلاح معتقد است. بنابراین جامعه ایران تبدیل به تعداد زیادی طیف شده اند. اما همه این ها جزوی از یک ملت اند و هیچ کس نمی تواند هیچ کس دیگری را حذف کند.

وی افزود: به نظر من آن چه مهم است و حاکمیت هم آن را پذیرفته است و در جلسات هم راجع به آن بحث کردیم، نارضایتی وسیع است. اگر ناراضیان در خیابان بریزند، هیچ کس حریف آن ها نخواهد شد. چون بیش از 75 درصد مردم ایران ناراضی هستند. یک جمعیت عظیم ناراضی داریم و یک جمعیتی که بخش کمی از آن ها به خیابان می آیند و معترضند و بخش کوچکی از آن ها هم ممکن است دست به آشوب بزنند.

وی گفت: حکومت باید برای رفع نارضایتی مردم متمرکز شود و فکر کند و این کار مهم جز با یک بسته ای از سیاست خارجی، سیاست داخلی، برنامه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شدنی نیست.

به گفته وی، نارضایتی ها تک ساحتی و تک برنامه ای حل نمی شود بلکه نیازمند بسته و سیاست های معقول بین المللی و سیاست های داخلی مشارکت جویانه و برنامه های اقتصادی منجر به رشد بالای اقتصادی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید