جزئیات مهم از اسناد افشاشده پنتاگون/ نیروهای ویژه روسیه نابوده شده‌اند؟

کدخبر: ۵۶۷۶۱۱
سناد محرمانه فاش‌شده از برنامه‌های چین برای ارسال نظامی به ارتش روسیه در پوشش اقلام غیرنظامی و نابودی نیروهای ویژه روسیه خبر می‌دهد.
جزئیات مهم از اسناد افشاشده پنتاگون/ نیروهای ویژه روسیه نابوده شده‌اند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اسناد ارتش آمریکا نشان می‌دهد که کماندوهای ماهر نیروهای ویژه روسیه در خط مقدم جنگ متحمل تلفات زیادی شده‌اند.

پایگاه الجزیره گزارش داد که به باورمقامات آمریکایی، اتکای بیش از حد فرماندهان روسی به واحدهای عملیات ویژه «اسپتسناز»، باعث می‌شود که چندین سال، بازسازی این نیروها زمان ببرد.

بر اساس گزارشی که واشنگتن پست از این اسناد حساس تهیه کرده است، مقامات آمریکایی معتقدند که در روزهای آغازین جنگ اوکراین، پس از آن که فرماندهان روسیه کماندوهای خود را در خط مقدم مستقر کردند، این نیروهای ویژه متحمل تلفات بسیاری شدند.

این ارزیابی مبتنی بر تصاویر ماهواره‌ای است که به گفته مقامات آمریکایی، همه به جز یکی از پنج تیپ اسپتسناز روسیه در اوکراین متحمل خسارات قابل توجهی شده‌اند.

با اینکه که این اسناد از تعداد کماندوهای اسپتسناز کشته‌شده در جنگ چیزی نمی‌گوید، رهگیری‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که از مجموع ۹۰۰ نیرویی که مستقر شده بودند، تنها ۱۲۵ پرسنل فعال باقی مانده و مسکو تقریباً یک تیپ کامل را از دست داده است.

بر اساس اسناد فاش‌شده، مقامات آمریکایی ارزیابی کرده‌اند که بازسازی نیروهای ویژه روسیه تا یک دهه طول می‌کشد.

در این اسناد آمده است که پیامدهای  تلفات سنگین نیروهای ویژه روسیه طولانی‌مدت خواهد بود.

پشتیبانی مرگبار پکن

علاوه بر این، رهگیری اطلاعاتی آمریکا از اطلاعات روسیه که در این اسناد ذکر شده است، نشان می‌دهد که چین قصد ارسال تجهیزات نظامی مرگبار به مسکو را داشته و می‌خواهد تجهیزات نظامی را در پوشش اقلام غیرنظامی مخفی کند.

بر اساس یک سند اطلاعاتی ۲۳ فوریه ۲۰۲۳، استراق سمع از سرویس اطلاعات خارجی روسیه نشان می‌دهد که کمیسیون نظامی مرکزی چین افزایش تدریجی و پنهانی ارسال سلاح به روسیه را تأیید کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، عده کمی به این سند فوق‌سری در مورد چین دسترسی داشتند که عنوان «پکن» روی نوشته شده بود.

این افشاگری‌ها بخشی از افشاگری‌های ادامه‌دار اسناد فوق محرمانه پنتاگون است که حاوی اسرار حساس دولتی است. این مدارک شامل جزئیاتی از آمادگی اوکراین برای حمله بهاری بوده و نشان می‌دهد آمریکا از متحدان خود جاسوسی کرده است.

پنتاگون تأیید می‌کند که این اسناد حاوی مطالب حساس و طبقه‌بندی شده است؛ اما همچنین اذعان دارد که حداقل برخی از آنها دستکاری شده است.

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید