توضیحات وزیر ورزش درباره ساخت یک مجموعه ورزشی جدید

کدخبر: ۵۶۸۳۸۰
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم بازسازی ورزشگاه آزادی، گفت: به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی جدید هستیم.
توضیحات وزیر ورزش درباره ساخت یک مجموعه ورزشی جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، درباره شرایط نابسامان استادیوم آزادی و تعمیرات آن گفت: شرایط ورزشگاه آزادی یک هنر مدیریتی است؛ از طرفی در دست تعمیر است و از طرف دیگر در آن مسابقات برگزار می‌شود، این کار بسیار سختی است. این شرایط هرجای دنیا بود مجموعه ورزشی را تعطیل می‌کردند.

وی تصریح کرد: این جای تشکر دارد که هم استادیوم را تعمیر می‌کنید و هم در آن مسابقه برگزار می‌کنید. باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که با توجه به سن استادیوم آزادی وقت آن نرسیده که یک مجموعه جدید ورزشی ساخته شود؟ عنوان کرد: در کشور ورزشگاه‌های بسیار زیادی داریم. در حال حاضر ۲۸ هزار مکان ورزشی در کشور داریم. در اکثر استان‌ها از جمله فارس، خوزستان و خراسان رضوی استادیوم‌های بسیار خوبی داریم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا این استادیوم‌ها قابلیت برگزاری مسابقات رده بالا را دارند و استاندارد هستند؟ بیان کرد: بله؛ می‌شود. چرا نشود؟ این ورزشگاه‌ها در تیپ‌های ده‌هزار نفره، پانزده هزار نفره تا شصت هزار نفره ساخته شده‌اند. ورزشگاه غذیر اهواز و نقش جهان اصفهان از جمله این ورزشگاه‌های خوب هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای دوست دارند بگویند در زمان پهلوی بهترین کارها برای ساخت مجموعه ورزشی انجام شده و بعد از انقلاب کاری انجام نشده است؛ درحالیکه پس از پیروزی انقلاب مکان‌های ورزشی بسیاری ساخته شده است.

سجادی در واکنش به این نکته که پایتخت شرایط مساعدی برای برگزاری مسابقات ندارد؛ بیان کرد: در تهران هم مکان‌های ورزشی بسیاری وجود دارد. اما مجموعه ورزشی آزادی یک چیز دیگر است. البته سن این مجموعه بالا رفته و دائماً نیاز به رسیدگی دارد. سکوها باید ترمیم و کابل‌های برق تعویض شوند که این اقدام در حال انجام است.

وزیر ورزش یادآور شد: بیش از نیم قرن از عمر این مجموعه ورزشی می‌گذر و نیاز به نگهداری دارد. گرچه نمی‌خواهم همکاران قبلی را زیر سوال ببرم اما به نظر می‌رسد در برخی دوره‌ها به روزرسانی این استادیوم به درستی یا به موقع صورت نگرفته است.

وی افزود: در بازدیدی که از استادیوم داشتم دستور دادم تابلوها، پروژکتورها و موارد دیگری تعویض شوند و همچنین خواهش کردم دست اندرکاران به زیباسازی این مجموعه رسیدگی کنند.

سجادی در پاسخ به این سوال که با توجه به این هزینه‌ها بهتر نیست به سراغ ساخت یک مجموعه ورزشی جدید برویم؟ اظهار کرد: حتماً به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی یا استادیوم برای تهران هستیم. در خود استادیوم آزادی یک سالن چهل‌هزارنفره برای بانوان در دست ساخت است اما متأسفانه متوقف شده است. ساخت این استادیوم در دوره اول دولت آقای احمدی‌نژاد آغاز شد و تقریباً چهل درصد آن پیش رفته است؛ باید باقی‌مانده این مجموعه نیز ساخته شود. با همه این‌ها قطعاً به فکر ساخت یک مجموعه ورزشی جدید هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید