سفر وزیر خارجه پاکستان به هند پس از ۹ سال

کدخبر: ۵۶۸۶۶۵
پس از نزدیک به یک دهه یک مقام ارشد از پاکستان ماه آینده در نشست سازمان همکاری شانگ‌های در هند شرکت خواهد کرد.
سفر وزیر خارجه پاکستان به هند پس از ۹ سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان وزیر امور خارجه پاکستان در ماه آینده در نشست سازمان همکاری شانگ‌های (SCO) در هند شرکت خواهد کرد که اولین سفر یک مقام ارشد دولت پاکستان به هند  تقریبا در یک دهه گذشته خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، روابط بین همسایگان مجهز به سلاح هسته‌ای برای سال‌ها پرتنش بوده است و آن‌ها سه جنگ داشته‌اند، دو جنگ بر سر منطقه هیمالیا در کشمیر با اکثریت مسلمان، که هر دو به طور کامل مالکیت آن را ادعا می‌کنند، اما بخشی از آن را اداره می‌کنند.

به گفته وزارت خارجه پاکستان، بلاوال بوتو زرداری، وزیر امور خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگ‌های در ایالت گوا در ۴ و ۵ ماه مه هند شرکت خواهد کرد. بوتو زرداری فرزند بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق ترور شده و آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق است.

از زمانی که نواز شریف، نخست وزیر وقت پاکستان در مراسم تحلیف نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سال ۲۰۱۴ شرکت کرد، این اولین سفر یک مقام ارشد پاکستانی به هند خواهد بود.

هند برای سال‌ها پاکستان را به حمایت از مردمی کشمیر که مورد ستم هندوها قرار گرفته و خواهان جدایی از هند هستند که از اواخر دهه ۱۹۸۰ با نیرو‌های امنیتی هند درگیر شده‌اند، متهم کرده است. پاکستان این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید که فقط از کشمیری‌هایی که به دنبال تعیین سرنوشت هستند، حمایت دیپلماتیک و اخلاقی می‌کند.

خشونت در منطقه اخیرا کاهش یافته است، اگرچه همسایگان سال‌هاست درباره هیچ موضوع مهمی به گفتگو ننشینند. سازمان همکاری شانگ‌های یک بلوک سیاسی و امنیتی هشت عضوی است که شامل روسیه و چین می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید