روسیه و آمریکا وارد جنگ نظامی می شوند؟/ مسکو هشدار داد

کدخبر: ۵۶۹۴۴۳
یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت، خطرات درگیری مستقیم نظامی میان روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت هسته‌ای به‌طور مداوم در حال افزایش است.
روسیه و آمریکا وارد جنگ نظامی می شوند؟/ مسکو هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر یرماکوف، رئیس منع اشاعه و کنترل هسته‌ای در وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: اگر ایالات متحده روند کنونی‌اش را نسبت به ایجاد درگیری مستقیم نظامی با روسیه ادامه و خطرات ناشی از این رویارویی را افزایش دهد، سرنوشت معاهده استارت نو احتمالا مختومه خواهد شد.

واکنش روسیه به وحود بدل پوتین

پیش بینی جدید از نتیجه انتخابات ترکیه/ اردوغان از قدرت کنار می رود؟

وی در ادامه افزود: با این حال در بدترین سناریوی موجود، اگر واشنگتن موقعیت و درگیری نظامی را میان دو قدرت قوی هسته‌ای بدتر کند، دیگر سرنوشت استارت نو مطرح نیست، بلکه کل جهان درگیر خواهد شد.

تذکر لسانی حجاب در متروی تهران+عکس

رئیسی این ماشین لباسشویی را گران کرد+ عکس

یرماکوف تاکید کرد: این مساله بار دیگر ثابت می‌کند که امروزه حساس‌ترین تهدید هیچ ربطی به حملات عظیمی که توسط توافقنامه‌هایی نظیر استارت نو محدوده شده‌اند، ندارد بلکه مهم‌ترین تهدید خطر مواجه هسته‌ای در نتیجه رویارویی مستقیم نظامی قدرت‌های هسته‌ای می‌باشد و در عین حال متاسفیم که این خطرات همچنان در حال افزایش هستند.

این مقام رسمی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: با این حال، غرب همچنان به درخواست‌ها "ناشنوا" است و حتی از روی کینه‌توزی این درخواست‌ها را با اهداف پروپاگاندایی خود تحریف می‌کند. آمریکا برای بهبود این وضعیت باید فورا اقدامات ملموسی را در راستای تنش‌زدایی اتخاذ کند و از رفتار خصمانه جهت تضعیف امنیت روسیه دست بردارد و به غیر از این هیچ راه دیگری جهت حل‌وفصل این موضوع وجود ندارد.

ولادیمیر یرماکوف در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به تسلیحات هایپرسونیک و رقابت آمریکا و روسیه عنوان داشت: تاکنون تلاش‌های آمریکا برای تضعیف روسیه ناکافی بوده و به همین دلیل ظاهرا آمریکا از پیشرفت و توسعه روسیه در زمینه تسلیحات هایپرسونیک تحقیر شده است. البته آمریکا یک کشور با فناوری بالا و پیشرفته است و بودجه نظامی بالایی دارد و قطعا یک روز پروژه‌های هایپرسونیک را نهایی‌سازی خواهد کرد؛ اما همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این خصوص تاکید کرد، متخصصان ما همزمان احتمالا به چیزهای دیگری دست خواهند یافت.

وی در پایان افزود: مسکو نسبت به رقابت هایپرسونیک وسواس فکری ندارد. براساس اهداف دفاعی موجود و تهدیدات، ما به آرامی و تدریجی تسلیحات خودمان را بهبود می‌بخشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید