روسیه: از احیای روابط عربستان و ایران استقبال می‌کنیم

کدخبر: ۵۶۹۵۷۷
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
روسیه: از احیای روابط عربستان و ایران استقبال می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که هم اکنون به ریاست وی در ارتباط با حل و فصل مسائل غرب آسیا در حال برگزاری است، در سخنانی اعلام کرد: فدراسیون روسیه در نظر دارد همکاری فعالی را با همه کشورهای منطقه در قالب دو جانبه و از طریق سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و یا شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس توسعه دهد.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسکو از احیای روابط میان عربستان سعودی و ایران با میانجیگری چین استقبال می کند. قصد داریم سوریه را به خانواده عربی خود بازگردانیم. ما خواستار عادی سازی همکاری ها و روابط بین دمشق و آنکارا هستیم.

لاوروف اضافه کرد: همچنان مشکل فلسطین و تنش های فزاینده در منطقه درگیری با اسرائیل وجود دارد. مسکو خواستار پاکسازی افق سیاسی برای ازسرگیری مذاکرات صلح شد.

وی افزود: اوضاع با حملات اسرائیل به سوریه از جمله گلوله باران فرودگاه حلب بدتر می شود... از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی در ارتباط با هتک حرمت عتبات عالیات جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان به هزاران نفر می رسد. حوادث در کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و در شرق بیت المقدس، تنش در منطقه را به سطح بسیار خطرناکی رسانده است. خاورمیانه (غرب آسیا) دستخوش دگرگونی عمیقی است که به شکلی بسیار متناقض در حال گسترش است.

رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خاطر نشان کرد: واشنگتن می خواهد تنها حامی حل و فصل اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) باشد، هرچند که مدت هاست وضعیت بی طرفی خود را از دست داده است. ایالات متحده با تندی درباره اوکراین هم گمانه‌ زنی می‌کند و تلاش می‌کند با تهدید، کشورهای در حال توسعه را به سمت خود جذب کند تا توجه از خاورمیانه (غرب آسیا) منحرف شود.

«سرگئی لاوروف» گفت: ایالات متحده و اتحادیه اروپا به احیای روابط کمک نمی کنند، بلکه تلاش می کنند جهان واقعی را با برخی اقدامات نیمه اقتصادی شان جایگزین کنند... دولت ها باید به خاطر عدم اجرای قطعنامه های شورای امنیت، مانند تصمیمات مربوط به فلسطین، صحرای غربی، حل و فصل موضوع کوزوو، برنامه هسته ای ایران و معاهده مینسک، در برابر مجمع عمومی پاسخگو باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید