ترس ترامپ از رقبای انتخاباتی اش/ دونالد عقب نشینی می کند!

کدخبر: ۵۷۱۲۵۴
دونالد ترامپ احتمالا از یکی از نخستین مناظره‌های اولیه انتخاباتی جمهوری خواهان انصراف می دهد.
ترس ترامپ از رقبای انتخاباتی اش/ دونالد عقب نشینی می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، منابعی آگاه که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار کردند انتظار می رود ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان که در ماه اوت در میلواکی و به میزبانی شبکه فاکس نیوز برگزار می شود، شرکت نکند و یا ممکن است در دومین مناظره که در کتابخانه رونالد ریگان در کالیفرنیا برگزار می شود، شرکت نکند.

ترامپ هفته گذشته بر تصمیم اولیه خود برای انصراف از این مناظره به دلیل پیشتازی چشمگیر در نظرسنجی های اولیه تاکید کرده بود. وی خاطرنشان کرد زمانی که از رقبای خود جلو هستید نیازی به شرکت در مناظره نیست. اگر با رقبای خود برابر یا از آنها عقب تر باشید باید در مناظره شرکت کنید. اما اگر پیشتاز باشید هدف از مناظره چیست؟

ترامپ همچنین خاطرنشان کرد وقتی که در نظرسنجی ها تا این حد پیشتاز باشید، مردم نمی خواهند مناظره‌ای ببینند.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز تهدید به انصراف از مناظره های انتخاباتی کرده بود. او در کمپین های انتخاباتی سال های 2016 و 2020 نیز از همین تاکتیک استفاده کرده بود.

در تازه ترین نظرسنجی های انجام شده توسط شبکه سی بی اس و یوگاو، دونالد ترامپ با اختلاف 36 درصد از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا پیشی گرفته است.

علاوه بر این، در نظرسنجی هفته گذشته نیز، ترامپ با 27 درصد از دیسانتیس جلوتر بود. همچنین در نظرسنجی کالج امرسون که در اوایل هفته منتشر شد، ترامپ با 45 درصد از دیسانتیس پیشی گرفته بود. دیسانتیس تاکنون به طور رسمی نامزد انتخابات نشده است.

همچنین در تازه ترین نظرسنجی ها میزان محبوبیت نیکی هیلی 4 درصد و ویوک راماسوری کارآفرین و میلیونر آمریکایی 5 درصد بوده است در حالی که میزان محبوبیت مایک پنس معاون سابق ترامپ نیز 5 درصد بوده است. هیلی و راماسوری به طور رسمی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند اما پنس تاکنون این کار را انجام نداده است.

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که عدم دسترسی رقبای انتخاباتی ترامپ به برنامه ها و مصاحبه های تلویزیونی بسیار زیاد، ممکن است یکی از دلایلی باشد که ترامپ از این مناظره انصراف می دهد.

همچنین در این گزارش آمده است تنش در روابط ترامپ با فاکس نیوز ممکن است یکی دیگر از دلایل ترامپ برای انصراف از مناظره باشد. فاکس نیوز ابتدا رسانه محبوب ترامپ بود اما روابط ترامپ با این شبکه پس از آنکه در جریان انتخابات 2020 بایدن را به عنوان پیروز ایالت آریزونا معرفی کرد، دچار تنش شد. علاوه بر این زمان بندی نیز می تواند یکی دیگر از دلایل ترامپ باشد، زیرا ترامپ نمی خواهد در مناظره ماه اوت شرکت کند.

این در حالی است که راماسوری روز یک شنبه گفت: اجازه نخواهد داد ترامپ با انصراف از مناظره از رقابت بگریزد.

ترامپ همچنین سه روز پیش مدعی شد به دلیل پیشتازی در نظرسنجی‌های اخیر در بین جمهوری خواهانی که برای انتخابات 2024 اعلام آمادگی کرده و جمهوری خواهانی که قصد انجام این کار را دارند، تحت یک حمله تمام عیار قرار دارد.

وی تاکید کرد ما به دلیل اینکه در نظرسنجی‌های اخیر همیشه پیشتاز بوده ایم، تحت یک حمله تمام عیار و فشار مضاعفی قرار داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید