این بمب‌های روسیه بلای جان تازه فرماندهان اوکراین

کدخبر: ۵۷۲۱۹۹
نشریه «تلگراف» با اشاره به بمب‌های هواسر روسیه نوشت، این بمب‌ها بالدار در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند تا از پدافند هوایی تحت کنترل رادار فرار کنند.
این بمب‌های روسیه بلای جان تازه فرماندهان اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک نشریه انگلیسی روز یکشنبه با اشاره به استفاده جنگنده‌های روسیه از بمب‌های هواسر بالدار(گلاید) نوشت، استفاده جت‌های روسیه از این بمب‌ها فرماندهان اوکراینی را مجبور می‌کند در محاسبات خود تغییراتی بدهند.

نشریه «تلگراف» با اشاره به بمب‌های هواسر روسیه نوشت، این بمب‌ها بالدار در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند تا از پدافند هوایی تحت کنترل رادار فرار کنند.

سرهنگ «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین به نشریه تلگراف گفت که این بمب‌ها «تهدید بسیار جدی» هستند.

بر اساس این گزارش، برد اضافی ارائه شده توسط فناوری سر خوردن به این معنی است که جنگنده‌های روسی می‌توانند از پروازهای خطرناک در نزدیکی خطوط مقدم برای شلیک مهمات اجتناب کنند.

در حال حاضر روسیه از هوانوردی تاکتیکی برای انجام ماموریت‌های رزمی در امتداد مرز با اوکراین، خط مقدم و سواحل دریا استفاده می‌کند. روسیه در تمام این مناطق از بمب‌های هواسر استفاده می‌کند.

در حالی که جهان در انتظار ضد حمله مورد انتظار اوکراین است، تحلیلگران اوکراینی و غربی بر این باورند که استفاده از  این سلاح می‌تواند کی‌یف را وادار کند تا در آخرین لحظه تغییراتی در برنامه ریزی عملیاتی خود ایجاد کند.

به نظر می‌رسد که بمب‌های بالدار که ارزان‌تر و آسان‌تر از موشک‌های بالستیک و کروز تولید می‌شوند، به سلاح منتخب روسیه تبدیل شده‌اند. صرف نظر از کارایی بمب‌ها، این سلاح به خلبانان جنگنده روسی این توانایی را می‌دهد تا از نیروی هوایی به طور موثر برای پشتیبانی از عملیات زمینی استفاده کنند.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اوکراین نشان می‌دهد که بیشتر حملات بمب‌های هواسر بالدار از فاصله ۲۵ تا ۳۰ مایلی در داخل خاک روسیه انجام می‌شود

«جاستین کرامپ» تحلیلگر نظامی در این باره گفت، مقابله سلاح‌های جدید ه به این معنی است که تهدید پدافند هوایی که قبلاً استفاده از جنگنده‌ها را محدود کرده بود، تا حدودی کاهش می‌یابد.

این در حالی است که اوکراین تنها تعداد کمی از سامانه‌های برد متوسط تا بلند برای دفاع برابر حملات هوایی روسیه را در اختیار دارد. کارشناسان نظامی غربی می‌گویند که ردیابی  بمب‌های برای اوکراین سخت‌ است. اندازه کوچک بمب های لغزنده دیدن آنها را در رادار سخت تر می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید