عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

همه مذاکرات ایران و آژانس براساس قانون اقدام راهبردی است

کدخبر: ۵۸۳۸۰۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: هر آنچه که تاکنون در مذاکرات میان آژانس و حتی برجام مطرح بوده براساس قانون راهبردی (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) بوده است.
همه مذاکرات ایران و آژانس براساس قانون اقدام راهبردی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد بررسی موضوع توافق اسفندماه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی و اینکه ادعا شده خلاف قانون اقدام راهبردی است، گفت: هر آنچه که تاکنون در مذاکرات میان آژانس و حتی برجام مطرح بوده براساس قانون راهبردی (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) بوده است.

به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس، ادعای سخنگوی کمیسیون اصل نود مبنی بر اینکه توافق ایران و آژانس خلاف قانون راهبردی مجلس بوده است را رد کرد و گفت: تاکنون در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و تخصصی بررسی این موضوع، چنین موردی مطرح نشده است.

نماینده زاهدان با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با رییس سازمان انرژی اتمی و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این کمیسیون چندی پیش با دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز جلسه داشت تا بتواند قضاوت درستی درباره این موضوع داشته باشد.

مالکی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد حفظ خطوط قرمز موضوع مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بعید می‌دانم در توافق ایران و آژانس خلاف قانون اقدام راهبردی عمل شده باشد زیرا رهبر انقلاب نیز بارها بر رعایت قانون اقدام راهبردی تاکید داشتند.

وی همچنین تاکید کرد که باید علت ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به موضوع توافق ایران و آژانس بررسی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید