اعتراض کماندوهای دریایی ارتش اسرائیل به نتانیاهو

کدخبر: ۵۸۵۱۷۶
رسانه‌های عبری زبان امروز یکشنبه اعلام کردند، تمرد و عصیان در میان نیروهای احتیاط نسبت به اصلاحات قضائی به نیروهای احتیاط یگان کماندوهای دریایی هم رسیده است.
اعتراض کماندوهای دریایی ارتش اسرائیل به نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پایگاه عبری زبان واللا در گزارشی در این رابطه اعلام کرد: 420 نظامی احتیاط واحد کماندوی دریایی ارتش اسرائیل موسوم به (شاییطت 13) در نامه‌ای سرگشاده به یواف گالانت وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل به وی هشدار دادند در صورتی که کابینه نتانیاهو از رویکرد خود در انجام تغییرات قضائی عقب نشینی نکند، آنها نیز به جرگه معترضین پیوسته و به محل خدمت خود نخواهند آمد.

آنها در پیام خود به گالانت که خود سابقه فرماندهی این یگان را در کارنامه نظامی خود دارد، هشدار دادند، در صورتی که هفته جاری نتانیاهو همچنان به دنبال پیشبرد برنامه خود باشد، آنها نیز از انجام خدمت احتیاط سرباز خواهند زد.

به نوشته واللا نیوز در صورتی که نظامیان این یگان تهدید خود را عملی کنند، ضربه سختی به کل نیروی دریایی اسرائیل وارد خواهد شد.

در این بین صدها نفر از نظامیان عضو یگان‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز قرار است فردا دوشنبه تشکیل جلسه داده و در رابطه با قصد ائتلاف حاکم برای از سرگیری پیشبرد قانون تغییر ساختار قضائیی اسرائیل به تبادل نظر بپردازند، این نظامیان در این جلسه مشخص خواهند کرد که آیا در پی این تصمیم، از انجام دستورات استنکاف خواهند کرد یا خیر؟

گفتنی است این اعتراضات در حالی در رژیم صهیونیستی تحت عنوان مقابله با تغییرات قضائی انجام می‌شود که به گفته کارشناسان اعتراضات مذکور نتیجه واضحی از ناهمگونی و اختلافات ریشه دار جامعه صهیونیستی است که بدین شکل و تحت این عنوان به سطح آمده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید