سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی

روسیه خیری برای ایران ندارند/بوی دلار، روس‌ها را مست کرد

کدخبر: ۵۸۶۵۶۸
یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: روسیه به دنبال دلارهای نفتی کشورهای عربی است، بوی دلار، روس ها را مست کرده است و این مواضع روسیه جای تعجبی نباید داشته باشد.
روسیه خیری برای ایران ندارند/بوی دلار، روس‌ها را مست کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی در رابطه با مواضع روسیه در خصوص جزایر سه گانه ایران، اظهار کرد: روس ها هیچ وقت خیری برای ایران چه در زمان قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی نداشتند. در دوران دفاع مقدس بیشترین خدمت را به عراق و بیشترین خیانت را به جمهوری اسلامی ایران کردند. در دوران تحریم، قطعنامه های غرب را وتو نکردند در جریان برجام هم به ایران خیانت کردند و به شدت مخالف امضای برجام بودند.

 بخش هایی از گفت و گوی آوایی را در ادامه می خوانید:

  • من روسیه را ملامت نمی کنم زیرا روسیه به دنبال منافع ملی خودش است؛ بنابراین ما باید خودمان را ملامت کنیم که چرا به منافع ملی کشور فکری نمی کنیم؛ لذا طبیعی است که چین و روسیه و یا هر کشور دیگری، هیچ کدام دلشان برای جمهوری اسلامی ایران نسوزد؛ بنابراین ما باید از این اتفاقات درس بگیریم که به عنوان نمونه نباید از حمله روسیه به اوکراین دفاع می‌کردیم.
  • روسیه به دنبال دلارهای نفتی کشورهای عربی است، بوی دلار، روس ها را مست کرده است و این مواضع روسیه جای تعجبی نباید داشته باشد. یاسر عرفات هم در کنار صدام ایستاد و گفت عراق برادر من و ایران  دوست من است و من برادر را به دوست ترجیح می دهم. بنابراین نباید از هیچ کشوری انتظار داشته باشیم.
  • من معتقدم باید مواضع جدی تری می گرفتیم. ما در رابطه با دفاع از کشور و تمامیت ارضی خودمان نباید با کسی تعارف داشته باشیم چراکه صدها هزار شهید و جانباز برای این کشور دادیم.
  • اگر در برابر مواضع روس ها برخورد قاطعی نداشته باشیم ممکن است در دراز مدت، ایجاد خطر کند، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار چنین مواضعی نخواهد رفت اما این مساله درسی بود که مسوولین ما بگیرند و خیلی به این کشورها خوشبین نباشند.
  • ما عملا نه غربی شده ایم ولی به مقدار زیادی شرقی شده ایم؛ اما من معتقدم گرایشی که نسبت به شرق داشتیم جوابگو نبوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید