در آمریکا اعلام شد

استعفای رئیس یک دانشگاه معتبر پس از افشای تقلب تحقیقاتی!

کدخبر: ۵۸۷۳۶۳
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه استنفورد آمریکا در پی مشکلات مربوط به دستکاری داده‌های مقالات تحقیقاتی‌اش استعفا داد.
استعفای رئیس یک دانشگاه معتبر پس از افشای تقلب تحقیقاتی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  رویترز، تحقیقات نشان می دهند در مقاله تحقیقاتی که رئیس دانشگاه استنفورد در آن مشارکت داشته، داده‌ها دستکاری شده‌اند.

«مارک تسیرلاوین»، رئیس دانشگاه معتبر ایالت کالیفرنیا، روز چهارشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت که از 31 آگوست(9شهریور) پست خود را ترک خواهد کرد.

گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا سؤالاتی را در مورد داده‌های جعلی در تحقیقات مرتبط با لاوین، عصب‌شناس معروف و رئیس دانشگاه استنفورد ایجاد کرده بود.

هیئت امنای این دانشگاه گروهی را برای بررسی ادعاها در مورد داده های دستکاری شده در مقالات این فرد تشکیل داد. در گزارش این گروه آمده: « شواهدی مبنی بر دستکاری داده های تحقیقاتی در حداقل 4 مقاله از 5 مقاله اصلی مورد بحث شناسایی شده است.»

اما مدرکی در مورد اینکه لاوین در هنگام وقوع این اتفاق  از آن اطلاع داشته یا آن را هدایت کرده پیدا نشد با این حال این گروه لاوین را به‌خاطر ناتوانی در تصحیح صریح اشتباهات در مقاله علمی مقصر دانست.

سؤالات مربوط به کار علمی لاوین در پلتفرم پاب‌پیِر شروع شد، جایی که دانشمندان می‌توانند به صورت آنلاین در مورد تحقیقات بحث و ارزیابی کنند.

در آنجا، نظر دهندگان در سال 2015 نگرانی هایی را در مورد تصاویر موجود در تحقیقات این فرد که به نظر می رسید به صورت دیجیتالی تغییر یافته بودند، مطرح کردند.

اکنون لاوین اعلام کرده که قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند اما همچنان در هیئت علمی باقی خواهد ماند.

این بررسی ها که روز چهارشنبه منتشر شد، لاوین را از جدی ترین اتهامات وارده به وی یعنی شرکت در تقلب علمی مبرا کرد. موارد مطرح شده در ارتباط با تحقیقات مربوط به بیماری آلزایمر بود که در آن زمان لاوین سمت معاونت اجرایی را برعهده داشت.

لاوین در نامه خود گفته که استعفا می دهد، حتی اگر در بررسی کارش هیچ گونه تقلب یا جعل داده ها از سوی او مشاهده نشود.

لاوین به عنوان استاد زیست شناسی باقی خواهد ماند و به انجام تحقیقات در مورد رشد مغز و تخریب عصبی ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید