پاسخ ایران به جنگنده‌های آمریکا؛ روایت یک رسانه از موشک جدید ایران

کدخبر: ۵۸۸۳۵۹
یک‌ خبرگزاری ترکیه‌ای در گزارشی به ویژگی‌های تازه‌ترین موشک کروز رونمایی شده در ایران پرداخت.
پاسخ ایران به جنگنده‌های آمریکا؛ روایت یک رسانه از موشک جدید ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی در گزارشی با اشاره به رونمایی از موشک کروز «ابومهدی» از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در گزارشی نوشت: ایران پس از آن که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در روزهای اخیر اعلام کرد نیروهای بیشتری از جمله جنگنده و ناو جنگی به منطقه می‌فرستد، روز سه‌شنبه از یک موشک کروز جدید که با یاد یکی از فرماندهان شهید عراقی نامگذاری شده است، رونمایی کرد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: موشک ساخت داخل «ابومهدی» به طور رسمی و با حضور  محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد نظامی به نیروی دریایی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.
در ادامه این گزارش آمده است: این موشک دور برد با برد هزار کیلومتر که در آن از فناوری هوش مصنوعی نیز استفاده شده، توسط کارشناسان صنایع هوافضای ایران، یکی از شاخه‌های وزارت دفاع آن، ساخته شده است. در این موشک که به گفته رسانه‌های داخلی ایران، در سر جنگی آن مواد منفجره با قدرت تخریب بالا به کار رفته است، قابلیت عبور از سامانه‌های دفاع هوایی و حمله به اهداف مورد نظر را دارد.
این گزارش همچنین با پرداختن به اظهارات سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در رونمایی  از این موشک به نقل از او نوشت که «اگر شناور هزار کیلومتر در عمق حرکت کند و هزار کیلومتر هم برد شلیک داشته باشد، ناو هواپیمابر دشمن باید هزار کیلومتر دیگر هم عقب‌نشینی کند و در این صورت دیگر هواپیماهای دشمن کارایی نخواهد داشت.»
در پی رونمایی از موشک ابومهدی و انجام شدن رزمایش هوایی «فدائیات حریم ولایت»، رسانه‌های خارجی این دو اقدام ایران را به نوعی نمایش قدرت در برابر تازه‌ترین اقدام ثبات‌زدای پنتاگون در منطقه دانسته‌اند.

آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به آنچه «تلاش‌های ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و دریای عمان» خواند قرار است جنگنده‌های بیشتر و یک ناو به این مناطق اعزام کند. پنتاگون گفت که ناوشکن USS Thomas Hunder و چند فروند جنگنده F-۳۵ به این منطقه اعزام خواهد شد.

مقامات آمریکایی برای توجیه حضور نظامی خود در خاورمیانه و خلیج فارس مدعی هستند که با این اقدامات امنیت منطقه را برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و عبور کشتی‌های سراسر جهان تامین می‌کنند. این در حالی است که این اقدامات تنها موجب افزایش تنش‌ها در منطقه شده و جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده است که این کار بر عهده کشورهای منطقه است و آن‌ها خود قادر به انجام آن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید