اینکه ادعا می‌شود موجودات فرازمینی را شکار یا کالبدشکافی کردیم، حرف‌های پیش پا افتاده‌ای است!

کدخبر: ۵۸۹۵۳۶
اقتصادنیوز: موجودات فرازمینی و یوفوها اخیرا در آمریکا بحثهای فراوانی را برانگیخت.
 اینکه ادعا می‌شود موجودات فرازمینی را شکار یا کالبدشکافی کردیم، حرف‌های پیش پا افتاده‌ای است!

به گزارش اقتصادنیوز علی ابراهیمی سراجی عضو تحریریه ماهنامه نجوم در گفت‌وگو با «اعتماد» شروع علاقه به موجودات فرازمینی را از قرن پیش می‌داند که حالا طرفداران زیادی هم دارد.

 ابراهیمی از منجم‌هایی می‌گوید که پیگیرانه پدیده‌های نجومی را بررسی می‌کنند اما تا به امروز نقل قول‌ یا گزارشی در رابطه با دیدن فرازمینی‌ها یا یوفوها نداشتند. او طرح چنین ادعاهایی را تنها از طرف علاقه‌مندان به این مساله می‌داند. ابراهیمی شهادت ماموران نیروی هوایی در کنگره ‌امریکا را صرفا یک ادعای بی‌سند می‌داند و می‌گوید: «برخورد با موجودات فضایی یک برخورد بسیار پیچیده است و قضیه‌ای نیست که تنها امریکایی‌ها به آن بپردازند»

او بخشی از این گزارش‌ها از دیدن بشقاب پرنده‌ها را مربوط به فناوری‌های جدید جاسوسی می‌داند که امکان دارد بعضی از کشورها به آن دست پیدا کرده باشند و به صورت سری به آن می‌پردازند.

ابرهیمی در پاسخ به احتمال وجود فرازمینی‌ها می‌گوید: «با این وسعت عالم با قطعیت نمی‌توانیم بگوییم وجود دارند یا ندارند. اگر هم باشند اثبات آن کار راحتی نیست و شبیه پیدا کردن سوزن در انبار کاه است چون جهان ما بسیار گسترده است و از آن مهم‌تر اینکه در هر جایی شرایط حیات وجود ندارد. انسان‌ها هنوز شواهدی از حیات در منظومه شمسی پیدا نکردند. اما اگر حیات در نقطه‌ای مانند زمین شرایط مهیایی داشته باشد، می‌تواند گونه‌های بسیاری در آن زندگی کنند. اما ما با توجه به اینکه هنوز قدرت کافی را نداریم، نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم که وجود ندارند.»

اینجا می‌توان بحث را به دو قسمت مجزا تبدیل کرد یک بخش اینکه آیا حیات فرازمینی وجود دارد و بخش دوم اینکه آیا انسان‌ها با آن برخوردی داشته‌اند یا خیر؟ ابراهیمی سیگنال «wow» را تنها نشانه‌ای می‌داند که تاکنون از یک منبع فرازمینی به زمین ارسال شده است: «به جز یک سیگنال به نام سیگنال واو که می‌دانیم فرازمینی است اما ماهیت آن را نمی‌دانیم و اینکه از چه جایی به زمین آمده شاهد علمی دیگری نداریم که آن‌هم تنها یک‌بار اتفاق افتاده بود. این سیگنال فقط یک‌بار و به صورت رادیویی دریافت شد.»

ابراهیمی معتقد است ما هنوز آنقدر پیشرفت نکرده‌ایم که بتوانیم با موجودات فرازمینی در فواصل بسیار دور ارتباط برقرار کنیم و برای سفر در فضا برای یافتن این موجودات هم توانایی کافی نداریم: ‌«وقتی از مسافرت حرف می‌زنیم باید توجه داشته باشیم که نزدیک‌ترین ستاره به ما 40 تریلیون کیلومتر فاصله دارد. چطور می‌شود در این ابعاد مسافتی یک موجود فرازمینی به ما برسد؟ اگر آن موجود به چنین سرعتی برسد که در این فضا حرکت کند قطعا تکنولوژی خیلی برتری دارد و این تکنولوژی آنقدر برتر است که ما یا خیلی راحت متوجه حضورشان می‌شویم یا به هیچ شکلی متوجه این حضور نمی‌شویم چون آنها بر فرض این اتفاق خیلی برتر از ما هستند. اینکه ادعا می‌شود ما آنها را شکار کردیم، کالبدشکافی کردیم، یا در «منطقه 51» امریکا سقوط کردند بسیار حرف‌های پیش پا افتاده‌ای است چون آنها در صورت رسیدن به زمین نمی‌توانند آنقدر ناتوان باشند.» از نظر او این بحث بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به راحتی هر شی در آسمان دیده شد بگوییم فرازمینی دیدیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید