آخرین وضعیت ظرفیت غنی‌سازی در کشور

کدخبر: ۵۹۰۶۲۳
اقتصادنیوز: رئیس سازمان انژی اتمی گفت که «کشور در حال حاضر حدود ۵۰ هزار سو ظرفیت غنی‌سازی دارد که بیش از ۳۰ هزار سوی آن فعال است».
آخرین وضعیت ظرفیت غنی‌سازی در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲) این کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نشست مشترکی را با رئیس و مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار کردند.

وی افزود: در این جلسه، آقای اسلامی با تشریح آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان انرژی اتمی گفت که «در سال ۱۴۰۱، سازمان انرژی اتمی، ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی جدید داشت و در سالجاری هم با هدف بهره‌مندسازی مردم، پیشرفت در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای را در سازمان دنبال می‌کنیم».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه طبق سند بیست ساله توسعه صنعت هسته‌ای، در جهت رسیدن به ظرفیت ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای حرکت می‌کند، گفت که «کشور در حال حاضر حدود ۵۰ هزار سو ظرفیت غنی‌سازی دارد که بیش از ۳۰ هزار سوی آن فعال است».

عمویی اظهار کرد: در این نشست، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با تقدیر از اقدامات سازمان انرژی اتمی در پیشبرد صنعت هسته‌ای کشور و هدایت دستاوردهای این صنعت به سمت تأمین نیازهای مردم در سلامت، کشاورزی و تأمین انرژی کشور، به تشریح دیدگاه‌های خود نسبت به روند مذاکرات سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هم پرداختند. در این خصوص نیز آقای اسلامی ضمن گزارشی از روند گفت‌وگوهای فنی جاری بین سازمان و آژانس، بر پیشبرد امور در جهت تأمین منافع ملی تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای بازدید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید