تحرکات مشکوک نظامیان آمریکا در مرزهای سوریه و عراق

کدخبر: ۵۹۱۹۲۱
اقتصادنیوز: نظامیان آمریکایی اخیرا در مرزهای مشترک سوریه و عراق دست به تحرکات مشکوکی می‌زنند.
تحرکات مشکوک نظامیان آمریکا در مرزهای سوریه و عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، احمد الجغیفی از رهبران ائتلاف «الانبار الموحد» -که متعلق به اهل تسنن است- خبر داد که نظامیان آمریکایی اخیرا در مرزهای مشترک سوریه و عراق دست به تحرکات مشکوکی می‌زنند.

الجغیفی به پایگاه خبری المعلومه گفت: یک گروه از نیروهای آمریکایی در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب الانبار مستقر شد. این گروه از گذرگاه التنف سوریه وارد خاک عراق شد و هنوز مشخص نیست که انگیزه آنان چیست و چه مأموریتی بر عهده خواهند داشت.

وی همچنین خبر داد که نیروهای آمریکایی از محل استقرار خود در منطقه التنف به سمت مرزهای عراق حرکت کردند و هنوز هم مشخص نیست که قرار است به صورت نهایی، در چه منطقه‌ای مستقر شوند.

یک منبع امنیتی روز گذشته به نقل از منابع حاضر در پایگاه هوایی عین الاسد عراق خبر داد که آمریکاییها قصد دارند نوار مرزی با سوریه را در غرب الانبار ببندند، ولی هنوز مشخص نیست که چه انگیزه‌ای در پشت این اقدام قرار دارد. عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

ادعای مایک پمپئو درباره توافق ایران و آمریکا

این منبع با بیان اینکه فرماندهان بلندپایه امنیتی عراق هم اطلاعی درباره اهداف آمریکاییها ندارند، تأکید کرد، نظامیان آمریکایی به تازگی عملیاتهای شناسایی هوایی خود را در مناطق غربی عراق و در عمق خاک سوریه افزایش داده‌اند.

منابع روس هم امروز تأکید کرده‌اند که آمریکا حمایت تازه‌ای از عناصر داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه به عمل آورده و سرّ فعال شدن عناصر داعش بعد از چهار ماه، حمایت آمریکاست. 

به گفته این منابع، عناصری از گروهک داعش طی کمتر از چهل و هشت ساعت گذشته، دو حمله به مواضع ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در دو استان رقه (شمال) و دیرالزور (شرق) انجام داده‌اند. این حملات نشان می‌دهد که داعش در حال بازیابی فعالیت نظامی خود در بادیه [صحرای] سوریه [در شرق این کشور] است».

منابع میدانی هم گفتند، تشدید تقابل اخیر، میان روسیه و آمریکا، بیشتر در منطقه التنف و اطراف آن متمرکز شد. روسیه تأکید کرده که آمریکا حمایت جدیدی از عناصر داعش در منطقه "۵۵ کیلومتر" [تنف] کرده و آنان را به آغاز حملات جدید از این منطقه به ارتش سوریه تشویق کرده.

التنف منطقه‌ای در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن است که آمریکا با اشغال آن تلاش کرد مانع پاکسازی جنوب شرق سوریه و برقراری ارتباط میان عراق و سوریه شود اما موفق نشد ولی در عین حال در آنجا نیرو مستقر کرده و عناصر مسلح را تحت آموزش دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید