هشدار؛احتمال سیل و تگرگ در این نقاط کشور طی امروز و فردا

کدخبر: ۵۹۳۸۸۶
اقتصادنیوز:وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ، رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در برخی از نقاط کشور طی امروز و فردا وجود دارد.
هشدار؛احتمال سیل و تگرگ در این نقاط کشور طی امروز و فردا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله‌های شاخص دماوند و علم‌کوه، احتیاط لازم برای اجتناب از آسیب ناشی از پرتاب سنگ در مسیر صعود را توصیه کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات کشور طی پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ شهریورماه) اظهار گرد: وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و غروب  در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. طی جمعه (۳ شهریورماه)  وقوع رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور وجود دارد.

وی افزود: وزش باد و گاهی وزش باد شدید در قله‌ها و خط الراس‌ها به‌ویژه ارتفاعات البرز و شمال غرب و نیمه شرقی کشور و استقرار جوی غالبا پایدار و تداوم گرمای هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی کشور در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: آسمان آفتابی، برای بعدازظهر و غروب افزایش ابر و افزایش باد پیش‌بینی می‌شود که غروب جمعه در ارتفاعات بالاتر از ٣٠٠٠ متر گاهی وزش باد، شدید خواهد بود.

وی به کوهنوردان توصیه کرد: رعایت زمان‌بندی صعود برای پرهیز از مواجه شدن با ناپایداری جوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و قرار گرفتن در فضای باز لحاظ شود علاوه بر آن با توجه به تداوم گرمای هوا در نیمه جنوبی کشور، تمهیدات لازم جهت پرهیز از گرمازدگی در مسیر صعود شامل به همراه داشتن مایعات اندیشیده و اقدامات حفاظتی برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز برای مناطق دارای هوای پایدار انجام شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله‌های شاخص دماوند و علم کوه، احتیاط لازم برای اجتناب از آسیب ناشی از پرتاب سنگ در مسیر صعود و انتخاب مکان مناسب کمپینگ انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید