دبیرکل ناتو: ضدحملات اوکراین دستاوردهای چندانی نداشته است

کدخبر: ۵۹۸۶۶۹
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی برلینر مورگن‌پست که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.
دبیرکل ناتو: ضدحملات اوکراین دستاوردهای چندانی نداشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از سی ان ان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی شود زیرا ضدحمله این کشور علیه نیروهای روسیه دستاوردهای کمی داشته است.

متحدان اوکراین در هفته‌های اخیر به دنبال تقویت توان نظامی کی‌یف در ضد حملات خود بودند ولی ظاهرا پیشرفت این حملات به اندازه کافی رضایت بخش نبوده است.

استولتنبرگ در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی برلینر مورگن‌پست که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.

وی تصریح کرد که صلح آرزوی همه ماست ولی در عین حال، باید بدانیم اگر ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین و اوکراینی ها از مبارزه دست بکشند، کشورشان دیگر وجود نخواهد داشت.

دبیر کل ناتو تنها راه رسیدن به صلح را منوط به تصمیم روسیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور کرد و افزود: ساده‌ترین راه برای پایان دادن به این جنگ، این است که پوتین نیروهایش را از اوکراین خارج کند.

استولتنبرگ در ادامه به عضویت اوکراین در ناتو و موافقت همه کشورهای عضو اشاره کرد و گفت اوکراین بعد از جنگ با روسیه، نیاز به تضمین امنیت خود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید