طلای 125 کیلویی!/امیرحسین زارع قهرمان جهان شد

کدخبر: ۵۹۸۷۰۶
اقتصادنیوز: امیرحسین زارع با پیروزی مقتدرانه مقابل حریف کهنه‌کار گرجستانی به مدال طلای کشتی آزاد جهان در سنگین‌وزن دست یافت.
طلای 125 کیلویی!/امیرحسین زارع قهرمان جهان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان امیرحسین زارع به مصاف گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر کهنه‌کار گرجستانی رفت و با پیروزی بر این حریف ایران را صاحب اولین مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کرد.

زارع در سه دقیقه نخست در یک کشتی کم افت و خیز دوبار پتریاشویلی را از تشک خارج کرد و یک بار هم اخطار کم کاری به حریف گرجی دادند تا زارع ۳ بر صفر برنده شود. در سه دقیقه دوم هم پتریاشویلی حرفی برای گفتن نداشت و زارع بیرون تشک او را خاک کرد تا ۵-۰ پیش افتد. زارع در ادامه دو بار دیگر پتریاشویلی را بیرون از تشک بردو ۷-۰ جلو افتاد.

زارع به همین شیوه و با زیر کتف زدن کشتی را ۱۱ بر صفر کرد تا با امتیاز عالی فینال را برنده شود و برای دومین بار قهرمان جهان شود.

پیش از این امیرمحمد و حسن یزدانی مقابل حریفان خود شکست خوردند تا ایران با یک طلا و دو نقره، رقابتهای چهار وزن نخست را به پایان برساند.

در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی ملی‌پوش ایران و نایب قهرمان ۲۰۲۱ جهان به مصاف زین رترفورد نایب قهرمان ۲۰۲۲ جهان از آمریکا رفت و ۸ بر ۵ شکست خورد تا نایب قهرمان جهان شود.

همچنین حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید