گوگل کفش آهنین پوشید / رقابت با «چت‌جی‌پی‌تی» جدی‌تر می‌شود

کدخبر: ۵۹۹۳۷۵
اقتصادنیوز: گوگل که به دنبال قدرتمندتر کردن برنامه هوش مصنوعی مولد خود است، اکنون 3 ویژگی جدید اضافه شده به آن را معرفی کرده‌است.
گوگل کفش آهنین پوشید / رقابت با «چت‌جی‌پی‌تی» جدی‌تر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شرکت آلفابت  (مادر گوگل) روز سه‌شنبه اعلام کرد که بارد، هوش مصنوعی مولد این شرکت، توانایی بررسی پاسخ‌های خود و تجزیه و تحلیل داده‌های شخصی کاربران را خواهد داشت.

رویترز گزارش داد، به گفته شرکت تحلیلی وب سایت سیمیلاروب، بارد در ماه آگوست(مرداد-شهریور)، 183 میلیون بازدید داشت که 13 درصد از آنچه چت‌جی‌پی‌تی دریافت کرده بود است.

از آنجایی که گوگل به دنبال به دست آوردن جایگاه در فضای رو به رشد هوش مصنوعی است، برنامه های افزودنی بارد را ارائه می کند و به کاربران امکان می دهد داده های خود را از سایر محصولات گوگل وارد کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند از بارد بخواهند فایل‌هایشان را در گوگل درایو جستجو کند یا خلاصه‌ای از صندوق ورودی جیمیل کاربر ارائه دهد. جک کراوچیک، مدیر ارشد محصول گوگل، گفت: در حال حاضر، کاربران بارد فقط می‌توانند اطلاعات را از برنامه‌های گوگل دریافت کنند، اما گوگل با شرکت‌های خارجی کار می‌کند تا برنامه‌های آنها را در آینده به بارد متصل کند.

یکی دیگر از ویژگی های جدید در بارد به دنبال کاهش ویژگی توهم و جواب های نادرست هوش مصنوعی مولد است. کاربران بارد می‌توانند ببینند که کدام بخش از پاسخ‌های بارد با نتایج جستجوی گوگل متفاوت است.

کراوچیک گفت: «ما بارد را به گونه‌ای ارائه می‌کنیم که وقتی در مورد پاسخی مطمئن نیست آن را بپذیرد.»

سومین ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا دیگران را به مکالمات بارد دعوت کنند.

انتشار چت‌جی‌پی‌تی، ربات گفت و گوی شرکت اپن ای آی تحت حمایت مایکروساف، باعث شد تا رقابتی در صنعت فناوری برای دسترسی کاربران به فناوری هوش مصنوعی مولد ایجاد شود. در آن زمان، چت‌جی‌پی‌تی سریعترین برنامه در حال رشد بود و اکنون یکی از 30 وب سایت برتر در جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید