قطر: هدف ما جلوگیری از تبدیل درگیری در فلسطین به یک جنگ منطقه‌ای است

کدخبر: ۶۰۳۰۴۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که هدف این کشور، جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای است.
قطر: هدف ما جلوگیری از تبدیل درگیری در فلسطین به یک جنگ منطقه‌ای است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیاتی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۸۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

طوفان الاقصی و زلزله در سپهر سیاسی اسرائیل

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که این کشور از آغاز این درگیری، با طرفهای منطقه‌ای، مسئولان فلسطینی و اسرائیلی در تماس بوده است تا بتواند تنش را کاهش بدهد.

حماس پیشنهاد قطر را پذیرفت!

پایگاه خبری الخلیج آنلاین به نقل از الانصاری گزارش داد،  اولویت قطر در حال حاضر، توقف خونریزی و جلوگیری از هدف قرار دادن غیر نظامیان، آزادی اسرا و تضمین این مسئله است که این درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بدل نشود.

یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز از میانجی‌گری قطر برای تبادل اسرا و زندانی بین این جنبش و اسرائیل خبر داد.

این مقام مطلع  گفت که یکی از رهبران حماس به قطر اطلاع داده که این جنبش با تبادلی که آزادی تمام زندانیان زن فلسطینی را تضمین می‌کند، مخالف نیست.

وی همچنین خبر داد: «قطر با حمایت آمریکا، به‌دنبال دستیابی به یک توافق فوری است که منجر به آزادی زنان اسرائیلی اسیر شده توسط حماس در ازای آزادی ۳۶ زن فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیل شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید