بلینکن و نتانیاهو حماس را متهم کردند

کدخبر: ۶۰۳۵۹۸
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تفاوتی میان گروهک داعش و جنبش حماس وجود ندارد و هر ۲ گروهک تروریستی هستند.
بلینکن و نتانیاهو حماس را متهم کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به تل‌آویو سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست خبری مشترک با او شرکت کرد.

نتانیاهو در این نشست خبری در اظهاراتی عجیب مدعی شد که جنبش حماس اعضای خانواده‌های صهیونیست را به طور کامل سر برید و برخی‌ها را زنده در آتش سوزاند و به خاطر این اقدامات جشن برپا کرد.

او همچنین مدعی شد که تفاوتی میان گروهک داعش و جنبش حماس وجود ندارد و هر ۲ گروهک تروریستی هستند.

این اظهارات در حالی است که رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته، مردم غزه را آماج حملات خود قرار داده و این حملات تاکنون جان ۱۳۰۰ غیرنظامی را گرفته است.

نتانیاهو همچنین از «حمایت‌های مداوم آمریکا از اسرائیل» تشکر کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که سابقه طولانی در به شهادت رساندن کودکان فلسطینی دارد، همچنین مدعی شد که «حماس دشمن تمدن است و کودکان را به قتل می‌رساند» و رژیم صهیونیستی آن پیروز خواهیم شد.

[اتهام‌زنی‌های بلینکن و نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین در تل‌آویو]

از سوی دیگر بلینکن در این نشست خبری گفت: من اینجا تنها به عنوان وزیر خارجه آمریکا حضور ندارم بلکه به عنوان یک یهودی که پدربزرگش از کشتار فرار کرده است، حضور دارم.

او مدعی شد آنچه جنبش حماس انجام داد «وحشتناک است و اقدامات حماس علیه اسرائیلی ما را به یاد جنایت‌های گروهک داعش می‌اندازد».

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از تل‌آویو حمایت کرد و با اشاره ضمنی به خالی‌شدن انبارهای تسلیحاتی رژیم صهیونیستی گفت: به اسرائیل تجهیزات می‌دهیم تا بتوانیم سامانه گنبدآهنین را بار دیگر فعال کنیم. در راستای حمایت از اسرائیل در مقابله با حماس حضور نظامی خود را تقویت می‌کنیم.

این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن از تشکیل «کابینه وحدت» در رژیم صهیونیستی بین نتانیاهو و مخالفانش استقبال می‌کند.

او همچنین مدعی شد «حماس نماینده ملت فلسطین نیست» و این جنبش به دنبال آینده‌ای که آن‌ها می‌خواهند، نیست.

بلینکن همچنین «حق دفاع اسرائیلی‌ها از خود» را تکرار کرد و گفت: با کنگره همکاری خواهیم کرد تا نیازهای دفاعی اسرائیل را فراهم کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود و با اشاره به کشته‌شدن ۲۵ آمریکایی در عملیات طوفان‌ الاقصی گفت: ما به طور قوی با اسرائیل همکاری خواهیم کرد تا آزادی اسرای موجود نزد حماس را تضمین کنیم. 

بلینکن همچنین گفت: پیام من به اسرائیلی‌ها این است که ما همواره در کنار شما هستیم و کنگره آمریکا حمایت گسترده‌ای از امنیت اسرائیل می‌کند. ناو هواپیمابر ارسال کردیم و نیروهای خود در منطقه را تقویت خواهیم کرد و همچنین به منظور مقابله با گسترش درگیری‌ها، دیپلماسی قوی انجام خواهیم داد.

این مقام آمریکایی در پایان مدعی شد: هرکس به دنبال صلح و عدل است باید حماس و اقدامات تروریستی آن را محکوم کند. حماس تمام منابع خود را در راستای ساخت موشک و حفر تونل به کار می‌گیرد. حماس تنها یک هدف دارد و آن نابودی اسرائیل و قتل یهودیان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید