مصر مدعی شد: اسرائیل در کوتاه مدت نمی‌تواند حماس را نابود کند

کدخبر: ۶۰۶۱۲۴
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر گفت: هدف اعلامی اسرائیل یعنی نابودی حماس سال‌های بسیار طولانی زمان خواهد برد.
مصر مدعی شد: اسرائیل در کوتاه مدت نمی‌تواند حماس را نابود کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره میزبان امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود بود و در یک کنفرانس خبری گفت که مصر هرگز اجازه ورود آوارگان از غزه به خاک خود را نمی‌دهد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، السیسی افزود: «هدف اعلامی اسرائیل یعنی نابودی حماس سال‌های بسیار طولانی زمان خواهد برد؛ ورود زمینی اسرائیل به غزه موجب کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان خواهد شد».

رئیس‌جمهور مصر در خصوص ریشه‌های جنگ در غزه نیز گفت که سرخوردگی و نا امیدی از اصلی‌ترین دلایل این جنگ است و اقدامات رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته در خصوص مسجدالاقصی و توسعه شهرک‌سازی‌ها «عامل اصلی تقویت نفرت‌پراکنی و خشم» است.

السیسی همچنین تأکید کرد که مصر با سرایت دایره درگیری‌ها در غزه به مناطق دیگر مخالف و با امانوئل ماکرون در خصوص تلاش برای آتش‌بس و کنترل تنش هم نظر است.

رئیس‌جمهور مصر حل موضوع فلسطین را دارای اثر مثبت بر کل منطقه دانست و در ادامه گفت که قاهره برای آزادی تعداد بیشتری از اسرای صهیونیست نزد حماس تلاش می‌کند.

در این میان وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (چهارشنبه- سوم آبان) در نوزدهمین روز تجاوز همه جانبه رژیم اسرائیل به غزه از افزایش تعداد شهدا به ۶۵۴۶ نفر خبر داد. طبق این اطلاعیه، از میان شهدا ۲۷۰۴ نفر کودک هستند؛ همچنین ۱۷۴۳۹ نفر نیز با درجات مختلف زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهور فرانسه ظهر امروز وارد مصر شد؛ او پیش از آن در اردن به سر می‌برد و گفته که برای اطمینان از عدم سرایت درگیری‌ها در غزه به دیگر مناطق به خاورمیانه آمده است.

امانوئل ماکرون بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات صهیونیست‌ها مدعی شد که «حمله حماس به اسرائیل هیچ توجیهی ندارد» و همچنین گفت که تاریخ مصرف ایده دو دولتی با گذشت زمان از بین نخواهد رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید